Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

10 ok, hogy miért együnk több banánt!

A banán nagyszerű snack lehet az étkezések között vagy akár reggelire is remek táplálékforrást biztosít. Fogyasztása amellett, hogy csökkenti a vérnyomást és kellő energiával lát el, számos más jótékony hatása miatt is ajánlatos. 
Íme néhány kevésbé ismert tény a banánról. 

Puhábbá teszi a húst

Számos trópusi országban bevett szokás, hogy a húst banán levelekbe tekerik, és így teszik be a sütőbe. A leveleknek köszönhetően a hús sokkal jobban megpuhul és fogyasztása így élvezetesebb lesz. Ezt a hatást azonban magával a banánnal is könnyen el lehet érni. Ha van otthon néhány éretlen banánunk és nincs kedvünk még napokat várni mire ehetők lesznek, akkor tegyük a sütőbe a hús mellé, így a húsunk puhább lesz és a banán is fogyaszthatóvá válik, ami nagyszerű vitaminforrást biztosít a hús mellett. 

Szebbé varázsolja a hajad

Ha nem akarsz vegyszerekkel teli hajápoló szereket kenni a hajadra, és inkább valami természetesebb megoldást keresel, akkor készíts banánból egy hajpakolást. A banán azért kiváló erre a feladatra, mert tele van olyan tápanyagokkal, amelyek a haj egészségéhez szükségesek. Nagy mennyiségben tartalmaz folsavat és B-vitamint. Különböző egyéb hajat ápoló ételek hozzáadásával, mint például a méz vagy a tej, nagyszerű eredményt érhetsz el. A legjobb az egészben, hogy ami megmaradt a keverékből akár meg is ihatod. 

Gyönyörű lesz tőle a bőröd

A hajunkhoz hasonlóan a bőrünket is ápolhatjuk különböző vegyszeres krémek nélkül is. A banán nagyszerű tápanyagforrás a bőrünk számára is, a benne lévő A és E-vitamin segít a bőrünk színének egyenletesebbé varázslásában. Alkalmazzuk a pakolást az arcunkon körülbelül 15 percig, majd mossuk le hideg vízzel. 

Probiotikumban gazdag

A probiotikumok fogyasztása kulcsfontosságú a szervezetünk számára, ugyanis segítenek kiegyensúlyozni a belekben lévő baktériumok mennyiségét. A probiotikumoknak köszönhetően nem szaporodnak túl ezek a baktériumok, különben ez egyéb fertőzésekhez vezetne. A banánban található probiotikumok elősegítik az egészséges baktériumok megfelelő szaporodását.

Csökkenti az idegességet 

A banán igen gazdag káliumban, ami nem csak a vérnyomás csökkentésére jó. A kálium nagyszerűen csökkenti az idegességet, mivel szabályozza a szervezetünkben található stressz hormonokat, mint például a kortizolt. Továbbá növeli a szellemi teljesítményünket is, így érdemes lehet egy-egy stresszesebb esemény előtt egy banánt megenni. 

Elősegíti a fogyást

A banán a fogyókúrádban is segíthet, ugyanis nagyszerűen helyettesíti a magas kalóriatartalmú snackeket. Mivel a banán édes ízű, így a cukor utáni sóvárgásodat is csökkenti a fogyasztása. Egy közepes méretű banán 105 kalóriát tartalmaz. A banánban található króm pedig segít a testednek gyorsabban égetni a bevitt kalóriákat. 

Puhább lesz tőle a talpad

Mint ahogy azt korábban is írtuk, nagyszerű hatással van a banán a bőrünkre. Ez igaz a talpunkon – különösen a sarkunkon – jelentkező bőrkeményedések kezelésében. Hidratáló hatása nyugtatja és puhítja a bőrt. Kenjünk a bőrünkre egy össze passzírozott banánt és hagyjuk rajta egy darabig, hogy a bőrünknek legyen ideje magába szívni a szükséges tápanyagokat.

Nagyszerű segítség az edzéshez

Talán már tudod, hogy a testünknek C-vitaminra van szüksége, ha nagy intenzitású edzéseket végzünk. A vitamin segít az izmok és az inak erősebbé tételében és gyorsítja a regenerációt is. A banán nagyszerű C-vitamin forrás, így ez még egy ok lehet arra, hogy edzés előtt ebből nyerjük a szükséges energiát. 

Segít az elalvásban 

Felejtsd el a bárányok számolgatását, ha nem tudsz elaludni. Egyél egy banánt! Nagyszerű triptofán forrás, ami egy aminosav, ami hozzájárul az agyunkban termelődő szerotonin termelődéshez. Ez a hormon természetes nyugtató hatással bír testünkre, így termelődése álmosító hatású. Együnk egy banánt 1 órával lefekvés előtt, hogy a kívánt hatást elérjük vele. 

Elmulasztja a fejfájást

A kínzó fejfájás az egész napunkat tönkre teheti. Szerencsére számos házi módszer van az elmulasztásra, és az egyik ilyen módszer közé tartozik a banán fogyasztása is. Mivel a banán magnéziumban igen gazdag, ezért fogyasztása segíthet a fejfájás legyőzésében. Ha gyakran fáj a fejünk, nem árt ha mindig tartunk otthon pár darabot belőle. 

Nincsenek megjegyzések