Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra

A rendszeres és változatos táplálkozás elengedhetetlen egészségünk megőrzése érdekben. A legtöbb esetben azt halljuk, hogy napi 5-ször együnk keveset. Érdemes ezt tartani, hogy ne törjenek ránk éhség és falási rohamok. De uzsonnára sokszor elfelejtünk enni pár falatot, vagy tanácstalanok vagyunk abban, hogy mit lenne érdemes. Megmutatjuk mi az az 5 egészséges uzsonna a hétköznapokra, amit bármikor el tudsz ropogtatni.
Azt tudjuk, hogy egészségesen és változatosan kell étkezni, és azt is, hogy kis adagokban lehetőleg. De a bevitt táplálék mennyiségén és minőségén túl az étkezések gyakorisága is fontos szerepet játszik a szervezet anyagcseréjében. Azt pedig megtanultuk, hogy ha az anyagcserefolyamatink jól működnek, kellő gyorsasággal, akkor kisebb eséllyel fogunk elhízni, tehát nem kell egy gyötrelmes fogyókúrán törnünk a fejünket. De milyen délutáni egészséges nassolnivalók állnak rendelkezésünkre?

Az oviban például nem véletlenül van uzsonna. Lehet, hogy gyermekkorunkban nem szerettük a déli alvást, és utána az evést, mert inkább játszottunk volna mielőtt valaki más lestoppolja az adott játékszert és kimaradunk a mókából, de uzsonnázni kötelező volt. Nem véletlen, hiszen fontos szerepet tölt be abban, hogy az éhségérzet vacsorára alakuljon ki és ne előbb, ezzel is megelőzve a falási kényszert és a gyermekkori elhízást. Akkor együnk és annyit, amennyire a szervezetnek szüksége van. Felnőtt korunkra azonban mintha elfelejtenénk ezt az egyszerű rutint, még egy kis egészséges nassolnivaló is kimarad. A legtöbben (köztük én is) gyakran a munkára fogjuk, hogy nincs időnk uzsonnázni egy keveset. Hogy ez ne lehessen többé kifogás, összeszedtünk 5 egészséges uzsonnát a hétköznapokra, amiket munka közben is el tudsz fogyasztani. Az édesszájúak pedig szuper uzsonnának valókat találhatnak ide kattintva a FitWebshop oldalán.

1. Sárgarépa karikák

A sárgarépa vékony karikákra szeletelve az egyik legfinomabb egészséges nassolnivalók egyike. Azon túl, hogy hidegen is tárolhatod és emiatt felfrissít a délutáni órákban, számtalan jótékony hatása van a szervezetedre. Magas A-vitamin és antioxidáns tartalmának köszönhetően egy csomó bőrproblémától megóv bennünket. Ásványi anyagai a szájüregben található káros baktériumok elpusztításában segédkeznek, de természetes fogkefeként is használhatod, mivel eltávolítja a fogak közül az ételmaradékokat és a fogkövet is leszedi. Tovább megyek, erősíti a fogínyt és a nyáltermelést, így segít kiegyenlíteni a szájüreg ph értékét, aminek mellékhatása, hogy csökkenti a lyukas fogak kialakulásának valószínűségét. Tulajdonképpen egy komplett fogorvosi számlát spórolhatunk meg ezzel az egészséges uzsonnával.

2. Mandula

A mandula az a dióféle ami nem csak rettentően finom, de neki a legmagasabb a rost, kalcium, E-vitamin, niacin és riboflavin tartalma. E-vitaminból annyira jó, hogy a napi bevitel 35%-át is fedezni tudja (20-25 szem), és magnézium tartalma is nagyon magas. Zsírjai jótékonyan hatnak a szívünkre, szabályozza a koleszterinszintet. Mindezek mellett a mandula véd a csontritkulástól, gyulladásgátló, erősíti az immunrendszert, segít a magas vérnyomás és cukorbetegség kezelésében, de a legjobb, hogy serkenti az agyi aktivitást. Ezért kifejezetten érdemes pár szemet bekapni ebből az egészséges nassolnivalóból délután, hogy a munkaidő végére is aktívak maradjunk.

3. Mogyoró

Ez is egy olyan szuper csonthéjas, ami a fogyni vágyók nagy barátja lehet, tekintve, hogy jó minőségben és nagy mennyiségben található benne protein. Mivel rost- és olajtartalmának köszönhetően segíti a bélmozgást, így a székrekedéssel küzdőknek is természetes gyógyír lehet ez az egészséges uzsonna a hétköznapokra. Szuper vértisztító hatása miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, és rengeteg vitamin és ásványianyag található benne (B- és E-vitaminok, réz, magnézium, cink, kálium, mangán). Ha gyakran ropogtatjuk ezt az egészséges nassolnivalót, még a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük.

4. Dió

A dió olyan egészséges nassolnivaló, ami létfontosságú az egészséges életmódhoz. Segít a magas vérnyomás megelőzésében, a benne található telítetlen zsírsavak pedig csökkentik a koleszterin szintet. Hozzájárul a normális keringéshez, segít megakadályozni a vérrögképződést, valamint az érfalak rugalmasan tartásáért is felel. A benne található magas Omega3 tartalomnak köszönhetően javítja az inzulintermelést, így a cukorbetegség kialakulása ellen is hasznos. E-vitamin tartalma ennek is az immunrendszerünket támogatja, továbbá ásványi anyagokban is szintén gazdag, fontos szelén és cink forrás.

Természetesen a dió is fogyókurás étrendbe illeszthető finom és egészséges nassolnivaló, úgyhogy nem kell aggódnod, hogy a diéta alatt belefér-e a napi étkezéseidbe.

5. Kesudió

Nekem ez a személyes kedvencem az egészséges nassolnivalók közül, de persze ízlése válogatja. Amellett, hogy ebből is könnyedén tudunk enni pár szemet munka közben – ha máskor nincs időnk, ez is rendkívül hasznosan járul hozzá a szervezet normál működéséhez. A kesudió ugyanis csökkenti a kardiovaszkuláris (szív, koleszterin, vérnyomás) megbetegedések kialakulásának kockázatát. Azok, akiknek gyakran van epe problémájuk, jó hír, hogy epekő kialakulása ellen is védelmet nyújt. Elvileg hatással van az emésztőszerveknél kialakuló rák kockázatcsökkentésében, valamint kiváló K-vitamin forrás, így csontjainkat is erősíti. Mivel  magas a fitoszterol tartalma, ezért csökkenti a fejfájás időtartamát, ezáltal segítséget nyújtva a szörnyű migrénben szenvedőknek is.

Nincsenek megjegyzések