Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

5 szuper egészséges étel, amit nem eszel pedig kéne!

Az étrendünket minannyian magunknak, saját preferenciáink alapján alakítjuk ki. Vannak köztünk tudatosabbak, akik már elkezdtek az egészséges életmód felé tendálni, azonban legtöbbünkre igaz, hogy rettenetesen kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, ami elengedhetetlen lenne szervezetünk számára! Bemutatunk 7 olyan ételt amit rendszeresen fogyasztanod kéne, és még sem eszed. 
Sokan választunk inkább íz alapján ételt, és étrendet, mint az alapján, hogy mennyire egészséges az adott étel. Pedig szervezetünknek szüksége van arra, hogy ne csak mindig olyan ételeket fogyasszunk, amiket megkívánunk, de az esetek döntő többségében egészségtelenek, hanem próbáljunk belecsempészni az étrendünkbe olyanokat is, amik segítenek a szervezet működésében, és segítenek megőrizni egyészségünknek. Az egészség nagyon fontos, és nem szabad elhanyagolni, hanem táplálni kell.

Ezek az élelmiszerek mind segítenek, hogy egészségesebbek, fittebbek, és energikusabbak legyünk a mindennapok során, emellett számos jótékony hatással is rendelkeznek, amikkel egy legyengült immunrendszeren is sokat segíthetünk. Ne válaszd mindig a könnyebb, egészségtelen megoldásokat, néha figyelj oda, és egyél olyat, ami építi a tested, és az egészséged megtartásában is fontos szerepet játszik. Nézd meg listánkat, hogy ezeket az ételeket ne hagyd ki többet az étrendedből.

Tökmag

A tökmag magnéziumban gazdag, és alapvető szerves ásványi anyagokat is tartalmaz. Segít a vérnyomás szabályozásában és a szívmegállás és a stroke kockázatának csökkentésében. Emellett a magnéziumban gazdag tökmagok javítják a csontok megfelelő növekedését.

A magas cinktartalomban gazdag tökmag segít a prosztata egészségének fenntartásában is. A cink egy esszenciális ásványi anyag, amely javítja az immunitást.

A tökmag az antioxidánsok bőséges forrása, különösképpen az E-vitamin különböző formái találhatók meg benne. Ez biztosítja hogy hatékonyan feltudja venni szervezeted a harcot a a szabad gyökök ellen, és segít megóvni sejtjeidet a pusztulás, és roncsolódással szemben.

A tökmag ezeken kívül magában foglal egy anti-stressz elnevezésű neurokémiai gamma-amino vajsavat, ami segít a szorongás csökkentésében, ezért pánikbetegeknek kifejezetten ajánljuk, emellett ráadásul nagyon finom is.

Szardínia

A szardínia szervezetünkre nézve nagyon jótékony omega-3 zsírsavakat tartalmaz, melyek nagyon előnyösek a szívbetegségek megelőzésében és sokat segítenek a vérrögök kialakulás ellen.  A szardínia nagyszerű választás, ha szeretnéd megóvni csontjaid egészségét. Esszenciális D-vitaminban gazdag, amely javítja a kalcium és a foszfor felszívódását a szervezetedben. Mindkettő létfontosságú a csontok fejlődésében és erősítésében.

A szardínia mérsékelt bevitele csökkentheti a makula degeneráció kialakulását - az idős embereknél kialakult állapot, amely látásvesztéshez vezethet.

Nagyszerű táplálék melynek erős gyulladás csökkentő hatása van, és emellett segít szebbé, és ragyogóbbá tenni a bőrt. 

Fahéj

A fahéj gyulladásgátló tulajdonsága miatt képes lehet segíteni meggátolni a neurodegeneratív betegségek korai kialakulását, köztük az Alzheimer-kórt és a Parkinson-kórt.

A fahéjban számos antioxidánsok fajta megtalálható, ezáltal ellensúlyozhatja a sejtkárosító szabad gyököket és szebbé teheti a bőrt.

Nagyszerű megoldás azok számára, akik cukorbetegségben küzdenek, mivel a fahéj képes szabályozni a glükóz lebontásának sebességét a vérben, ezért jó hatással lehet az inzulin rezisztenciában küzdőkre.

A fahéj vírus ölő emellett, antimikrobiális és gombaellenes tulajdonságaival javíthatja a szervezet immunitását, ezért ha rendszeresen fogyasztod ételeid kiegészítőjeként, akkor elkerülhetnek a komolyabb vírusok, mivel az immunrendszered rendben lesz. Ezért mindenképpen érdemes megfontolni, hogy a kávéd tetejét, vagy a sütidet meg szóród e egy kis fahéjjal.

Spenót

A spenót gazdag a béta-karotinban, a xanténben és a luteinbe. A spenót fogyasztása kifejezetten jó hatással van a szemekre. Ezenkívül a spenót megelőzheti a szemek irritációját és az életkorral kapcsolatos makula degenerációt (látás elmosódása) ezért ha szeretnénk elkerülni a szemeink romlását, érdemes lehet több spenótot enni.

A folát- és kálium tartalmú spenót rendszeres fogyasztása javítja az agy vérellátását, koncentrációját és csökkentheti az Alzheimer-kór kockázatát.

A kalóriákat számlálók is nyugodtan fogyaszthatják, mivel nagyon alacsony kalória tartalmú étel, ezért is tökéletes választás, ha diétázol.

A cink és a magnézium-tartalom a spenótban segíti a minőségi, és nyugodt alvást, ezért ha álmatlanságban szenvedsz megér egy próbát.

A magas kálium és a spenót alacsony nátriumtartalma segítenek a vérnyomás kiegyensúlyozásában, ezért magasvérnyomással küzdőknek ajánljuk a spenót rendszeres fogyasztását.

Brokkoli

A brokkolihoz hasonlóan a kelbimbók is tartalmaznak szulforfán vegyületet, amely gátolja a sejtek károsodását, és rosszindulatúvá válását.

A nagy mennyiségű K-vitamin a kelbimbóban segít a csontok egészségének javításában, és megőrzésében. Kifejezetten jó hatással van a csontritkulásos betegségekre.

A növényi eredetű lutein és a zeaxantin ami megtalálható a kelbimbóban megakadályozza a szürkehályog és a makula degenerációt (látás elmosódását) kialakulását, ezzel segít megvédeni szemünk egészségét.

A nagy mennyiségű C-vitamin ami megtalálható a brokkoli csírájában segít megőrzi immunrendszerünk erősségét, és támogatja is, hogy a betegségeket minél jobban el tudjuk kerülni. A C-vitamin sokat segít a kollagén termelésének javításában, ezért a bőr sokkal fiatalabbnak tűnhet.

A Brokkoli ráadásul segít a méregtelenítésben, ezért ha ilyen kúrába kezdesz mindenképpen iktasd be az étrendedbe.

Nincsenek megjegyzések