Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

Leghasznosabb vitaminok 45 felett!

Testünk 45 éves kor fölött más kicsit másképp működik, mint fiatalabb korunkban. Sokkal kevésbé képes megtartani a vitaminokat és ásványi anyagokat, éppen ezért szüksége, hogy sokkal jobban oda figyeljünk, miből mennyit viszünk be szervezetünkbe, hogy továbbra is optimálisan működjön. Megmutatjuk melyek, azok a vitaminok, amikből sokkal többet kellene fogyasztanod 45 éves kor fölött!
45 éves kor fölött a testünk már sok változáson ment keresztül a húszas éveinkhez képest. Ilyekor már csökkenés áll be az izomtömegünkben, lassul az anyagcsere, a csontsűrűségünk is változik, és megnő bizonyos betegségek kockázata. Ahhoz, hogy továbbra is tökéletesen működjön, és el tudja látni a mindennapok feladatait helyesen, nem árt, ha jobban odafigyelünk a testünket formában tartó vitaminok bevitelére. Ilyen életkorban már kicsit jobban elfáradhatunk napközben, és egy sportolással töltött délután után is nehezebben regenerálódunk.

Ahogy hogy 45 fölött is 20-nak érezhessük, magunkat nem árt ha kicsit változtatunk addigi életmódunkon, és jobban odafigyelünk szervezetünk jelzéseire. Ebben segítenek a vitaminok, és ásványi anyagok, amelyek sokat tehetek azért, hogy ismét formába jöjjünk. edd könnyebbé a mindennapjaidat, é figyelj oda jobban a vitaminokra, amik táplálják szervezetedet.

Kalcium

A kalcium nem csak gyermekkorban segíti a fejlődését, és a növekedést, de egész életünk során nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű legyen belőle szerveztünkben. A kalcium fele a csontjaink, és így a fogaink épségéért is, ami 45 éves kor fölött kifejezetten fontos szempont. Ebben a korban ugyanis egyre nő a csontritkulás kialakulásának esélye, amit megelőzhetsz, ha elegendő kalciumot fogyasztasz.

A kalcium felel az izmok és a csontok egészségéért, és csökkentheti a szívroham, a stroke, és a keringési zavarok kialakulását is. Ha megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz a mindennapokban, akkor könnyedén beviheted szervezetedbe a megfelelő mennyiséget, azonban nem árt, ha fél évente ellenőriztet a szintjét, és gondosodsz a hiány esetében a pótlásáról. 

Magnézium

A magnézium bár kevesen tudják, de elengedhetetlen a szerveztünk számára. Hiányában szokat előfordulni a görcsöléses tünetek, amikor a láb, boka izmok hírtelen fájó görcsbe rándulnak. Ezenkívül 45 éves kor fölött kifejezetten jótékony hatással van ránk ha megfelelő szinten tartjuk, hiszen fontos szerepe van a vérnyomás szabályozásában. Hiányában megnő a kockázat a cukorbetegség, a szívbetegség, és a különféle gyulladások kialakulásának. Kifejezetten fontos ha már elmúltál 45 mert sok súlyos betegség kockázatát csökkentheted vele. Szerencsére helyes táplálkozással ebből is könnyedén beviheted a megfelelő mennyiséget a szervezetedbe, és ha véletlenül túl sok lenne belőle az sem okoz nagyobb gondot. 

D- Vitamin

Ez az egyik legfontosabb vitamin, aminek hiányát egyből megérezheted magadon. Leginkább napfénnyel vihetjük be a szervezetünkbe, ezért különösen fontos, hogy a téli napsütéstől mentes időszakban különösen odafigyeljünk ennek a vitaminnak a fogyasztására. Hiánya cukorbetegséget, szívbetegséget, levertséget, depressziót, és súlyosabb megbetegedések kialakulásához is vezethet. Nagyon fontos, hogy a D- Vitamin elengedhetetlen a kalcium felszívódásához, ezért is olyan kiemelten fontos ez a vitamin. Sajnos táplálkozással nagyon nehezen vihető be, de nagyon jó táplálék kiegészítők kaphatók, amik a megfelelő mennyiségű kalciumot is tartalmazzák ami a D-Vitamin felszívódásához kell!

Nincsenek megjegyzések