Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Mi történik, ha egyhetes kombucha kúrára fogod magad?

A kombucha hívei szentül esküdnek az itthon kevésbé ismert ital fogyasztására, állítván hogy mennyi pozitív hatással is volt az szervezetükre. Ez az erjesztett tea egyre több teret hódít magának, különösen az egészséges életmód kedvelőinek köreiben.
A kombucha lényegében olyan tea, amelyet cukrokkal, hozzáadott levekkel és ízekkel ízesítenek, és válogatott baktériumokkal illetve élesztővel erjesztik meg. Lássuk, hogy milyen érvek állnak a kombucha fogyasztása mellett! Többek véleménye szerint a következőkre számíthatsz, ha egy héten minden nap elfogyasztasz belőle egy üveggel…

Igazán kellemes íze van

A savas ízek kedvelőinek különösen ínyére vágyik majd a kombucha édes-savanyú aromája. Ezt az erjesztési folyamatnak köszönhetjük, ami enyhén ecetes ízt kölcsönöz a teának. A savanyúság más ízekkel könnyedén csillapítható. Akik először kóstolják, de szeretnének egy nagyobb adaggal elfogyasztani belőle, azok jobban teszik, ha valamilyen édesített változatát szerzik be és próbálják ki első körben.

Csökkenti a szénsavas üdítők iránti vágyat

A szénsavas üdítők sokak kedvencei közé tartoznak, és sajnos nem kevesen fogyasztanak belőlük többet a kelleténél. A kombucha egyik különleges jellegzetessége, hogy fogyasztása sokaknál csillapítja a szénsavas üdítők iránti vágyat, csökkentve ezzel azok bevitelét.

Ez különösen azok számára jó hír, akik szeretnének visszavenni az ilyen készítmények fogyasztásából. Habár összetevői között a cukor is szerepel, lényegesen kevesebbet tartalmaz ebből, mint az ízesített, cukrozott üdítők. Még kóla ízesítésű (és hasonlóan szénsavszerű) verziókat is gyártanak, ezzel is könnyítve az átállást erre az egészségesebb alternatívára.

Igazi B-vitamin bomba

Nem mindenki bírja olyan jól az alkoholt, és sokan már egy üveg sörtől is „könnyedebbé” képesek válni. A kombucha hasonlóan jó kedvre derítheti az embert, mert 0,05% alatti alkoholtartalma mellett B-vitaminokat és antioxidánsokat is tartalmaz, amelyek közül az előbbiről kimutatták, hogy képes stabilizálni az ember hangulatát és leküzdeni a depressziót is.

A bolti készítményekre ez a rendkívül alacsony (de nem abszolút 0%-os) alkoholtartalom jellemző, a házilag készített változatok persze ennél erősebbek is lehetnek. Ezzel még nincs vége, a következő oldalon folytatom! 

Serkenti a bélműködést

Meglehet, hogy te is azok közé tartozol, akiknek a bélműködését erősen beindítja az a reggeli kávé, amit a világért sem hagynál ki. A kávéban található koffein sokakra hat így, és többen is ezen kávé-toalett rituálé köré építik fel reggeli rutinjukat. A kombucha segít hasonló eredményeket elérni, viszont koffein nélkül.

A nyers, pasztőrözetlen kombucha tele van probiotikumokkal. Ezek azok az egészséges bélbaktériumok, amelyeknek közük van a szív egészségéhez, a szorongás és depresszió csökkentéséhez, a gombásodás, mint betegség elkerüléséhez, a súlykezeléshez, az immunerősítéshez és az egészséges emésztéshez is. Ha tehát úgy döntesz, hogy kombuchakúrára fogod magad, akkor készülj fel rá, hogy lesz néhány sürgős látogatásod a mosdóban.

Kellemesebb érzést kelt a szájban

Nehéz pontosan megmagyarázni, hogy mi okozhatja a kombucha után érzett kellemes érzést a szájban és a fogak között, de vannak, akik úgy írják le, hogy olyan, mintha éppen most léptek volna ki egy fogorvosi rendelőből. Meglehet, hogy a kombucha serkenti a szájban leledző mikrobákat, amelyek fontos szerepet játszanak az ínybetegségek és a kellemetlen lehelet megelőzésében.

Végszó

További kutatásokra lesz tehát szükség a kombucha jótékony hatásainak megerősítése (vagy megcáfolása) érdekében, de egyelőre úgy tűnik, hogy a benne található bélbarát baktériumok, antioxidánsok és B-vitaminok miatt egy egészséges alternatíva lehet más, magasabb cukortartalmú üdítők helyett. Fontos persze odafigyelni a címkére, ami az összetevőket sorolja fel – lehetőleg olyan kombucha készítményeket válassz, amelyeknek egy bögrényi adagja nem tartalmaz többet 1-2 gramm cukornál.

Nincsenek megjegyzések