Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

Ha nem alszol megfelelően annak az egészséged fizeti meg az árát. Az alváshiány dekoncentráltságot, memória romlást okoz, de tartósan akár az elhízás egyik okozója is lehet. 
Gyakran hiába mész időben ágyba, hogy a szervezeted számára szükséges 7-8 óra alvást biztosítsd, órákig csak forgolódsz és nem jön álom a szemedre. Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül. 3-ból 1 felnőtt tapasztal időnként elalvási nehézségeket. 

Ennek oka gyakran a táplálkozásunkban rejlik, így bizonyos ételek fogyasztása, mint például a kávé, alkohol vagy a túlzottan cukros ételek megnehezíthetik az elalvást. Azonban vannak olyan ételek is amelyek épp az ellenkezőjét eredményezik, és segítik az alvásunkat.

Dió 

A dióban található melatonin hormon felelős a fáradtság érzésért. Testünk melatonint akkor kezd el termelni, amikor kezd besötétedni, hogy felkészítse magát az alvásra. 

Azonban a dió fogyasztásával növelhetjük ezt a mennyiséget így fáradtabban kerülhetünk ágyba és jó eséllyel könnyebben álomba is merülünk majd. 

Együnk egy marékkal 1-2 órával lefekvés előtt, ha nem szereted a diót, próbáld a napraforgómagot vagy a banánt, amelyeknek szintén magas a melatonin tartalmuk.

Hal

A halakban rengeteg omega-3 zsírsavak találhatóak, amelyek segítik a mélyebb és pihentető alvás elérését. Az ezen zsírsavak fogyasztása felerősíti a fáradtságért felelős melatonin hormon hatását is. 

Számos halféle tartalmazza ezeket a zsírsavakat, mint például a lazac, a tonhal, a szardínia. Azonban, ha nem vagyunk nagy hal fogyasztók, akkor pótolhatjuk a zsírsavakat különböző magokból is, ilyen például a chiamag, lenmag, de a babban, tojásban és a csirkemellben is magas tartalommal van jelen. 

Fehér rizs

Kutatások bebizonyították, hogy elalvás előtt 4 órával elfogyasztott fehér rizs segíti az elalvásunkat. Ennek oka, hogy agyunknak szénhidrátra van szüksége ahhoz, hogy előállítsa a szerotonin nevezetű neurotranszmittert, ami a relaxáció és nyugalom érzésért felelős. 

Mivel a barna rizs jóval egészségesebb, mint a fehér rizs, alapvetően jobb, ha azt fogyasztjuk, de ha alvási problémákkal küzdünk nyugodtan váltsunk át a fehér rizsre, hogy orvosoljuk a problémát. 

Tojás

A tojás az egyike azon kevés ételeknek, amelyek tartalmaznak D-vitamint, ami szintén hatással van az alvásunkra, állítja ezt egy nem régen elvégezett kutatás. 

A kísérletben olyan férfiak vettek részt, akiknek D-vitamin hiányuk volt, illetve olyanok akiknek nem. A kísérlet végén azok, akik D-vitamin hiányban szenvedtek sokkal többször ébredtek fel, és kevésbé volt pihentető az alvásuk, mint azoknak, akik elegendő D-vitaminnal rendelkeztek. Ennek a jelenségnek a pontos oka még nem tisztázott, de valószínűleg a D-vitamin az agyban azokra a neuronokra van hatással, amelyek az alvásunkért felelősek. 

Kesudió 

Egy maréknyi kesudió a napi magnézium szükségletünk 20%-át is fedezheti. A magnézium olyan ásványi anyag, amely fontos az izmok és az idegrendszerünk megfelelő működéséhez, azonban sokunk szervezetében hiányosan van jelen. Ennek hiánya megérződik az alvásunk minőségén is, továbbá a magnézium hiány az egyik okozója a nyugtalan láb szindrómának, amely során éjjel lefekvéskor a lábunkat minden pozícióban kényelmetlennek érezzük. Emellett hiánya görcsöket is okozhat, ami álmunkból felriadva igen ijesztő és fájdalmas tud lenni. 

További nagyszerű magnézium forrás lehet még a spenót, szezámmag vagy a mandula. 

Édesburgonya 

Egy közepes méretű édesburgonya körülbelül 542 mg káliumot tartalmaz, ami a napi szükségletünk 10%-át fedezi. A kálium a magnéziumhoz hasonlóan fontos szerepet tölt be a megfelelő izomműködésnél, így rendszeres fogyasztásával elkerülhetőek a kellemetlen éjszakai lábgörcsök. 
Az édesburgonya kiváló szénhidrátforrás is, ami agyunk számára fontos a korábban említett szerotonin előállításához. 

Kamillatea 

A kamillatea olyan összetevőket tartalmaz, amelyek hozzájárulnak a stressz és az idegesség csökkentéséhez. Természetesen, ha stresszesek vagyunk akkor nagyon nehezen tudunk elaludni, és ha sikerül is valószínűleg nem lesz pihentető az alvásunk, így a kamillatea fogyasztása egy stresszes időszakban nagyon hasznos lehet, ha pihentető és nyugodt alvást szeretnénk. A kamillatea ha melegen fogyasztjuk megemeli a testhőmérsékletünket, majd az utána hirtelen visszacsökken, aminek hatására fáradtság érzet lép fel bennünk. 

Nincsenek megjegyzések