Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

Nyolc fantasztikusan egészséges reggeli

Szokás azt mondani, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, és valljuk be: lehet benne igazság. Mikor sok órányi alvás után felébredünk, bizony, éhesek vagyunk, és ilyenkor jó lenne nem egy kávéval vagy valami hasonlóval indítani a napot, hanem egy rendes étkezéssel. Ehhez adunk most tippeket!

1. Tojásmuffin

Ez egy olyan muffin, amelyben egyáltalán nincs szénhidrát, ráadásul villámgyorsan el is készíthető. Nem igényel nagy tudást, hiszen mindössze annyit kell tennünk, hogy a felvert tojásokba ízlés szerint valamilyen egészséges zöldséget beleaprítunk, majd a keveréket muffinos sütőformába töltjük, és megsütjük. Nagyon finom lehet például medvehagymával (ha már szezonja van), esetleg kevés cukkinivel, vagy kápia paprikával.

2. Zabkása gyümölccsel és fahéjjal

A zabkása idehaza még nem annyira elterjed, mint külföldön, pedig érdemes lenne mindenkinek kipróbálni – ha diétázik, ha nem. Az igen magas rosttartalommal bíró zabpehely átmossa a beleket, serkenti az anyagcserét, és támogatja az egészséges emésztést.

Ha teszünk hozzá némi gyümölcsöt (pl.: áfonyát, szedret, málnát), könnyen feldobhatjuk vele, valamint némi fahéj hozzáadásával még egészségesebbé varázsolhatjuk a reggelinket. A fahéj ugyanis elősegíti az emésztést, csökkenti a vércukorszint ingadozását, és kiváló hatással van az öregedésre – ugyanis lassítja azt. A fahéj jótékony hatásairól IDE kattintva még többet megtudhatsz!

A BioCO fahéj kivonatot tartalmazó étrendkiegészítője a fentieket ötvözi anélkül, hogy minden nap fahéjat kellene enned. A Fitwebshop oldalán ráadásul az étrendkiegészítő rendelés könnyedén és gyorsan elvégezhető, így a sorban állást is elkerülheted. Kattints ide, és kérd a szakértők véleményét!

3. Natúr joghurt

A natúr joghurtok már egy ideje hódítanak itthon is, viszont sokan nem tudják, mivel is érdemes feldobni, hogy ne csak egészséges, de laktató is legyen reggeliként. Ha szeretjük az édes ízeket, válasszunk hozzá gyümölcsöt, mely lehet idénygyümölcs is, vagy szárított változat is.

Mások a müzlire esküsznek, miszerint a joghurt azzal az igazi, és ezzel nincs is semmi gond, azt azonban mindenképpen vegyük figyelembe, hogy ne a boltok polcain kapható agyoncukrozottakból válasszunk, hanem keressünk olyat, mely natúr. Ha kedvet kapunk hozzá, egy kis mézet is csurgathatunk bele, és így már biztosan jól fogunk lakni.

4. Keksz és gyümölcslé

Ha szereted az ilyesmit, csak egyetlen dologra kell figyelned: ne a boltokban kapható zabos kekszeket válaszd, mert bár nagyon finomak, gyakran igen magas a kalóriatartalmuk. Sokkal jobb, ha ezt a reggelit magad készíted el, hiszen hamar megvagy vele, és legalább tudod, mi is került bele.

Egy bögrényi cukormentes zabot keverj el félbögrényi reszelt almával, ugyanennyi összetört banánt is adj hozzá, és ha nem elég pépes az állaga, önts hozzá egy kis tejet. Ízesítsd mézzel vagy vaníliával, majd kisebb korongokat formázva belőle, 180 fokon süsd készre (ez általában 15 percet jelent).
Két-három szem keksz és egy pohár frissen facsart gyümölcslé, és már kezdődhet is a napod!

5. Reformszendvics

Van, amikor a legegyszerűbb választás a legjobb – és ez sokszor beigazolódik az élet más területén is. Vagyis vegyünk két szelet barna vagy teljes kiőrlésű kenyeret, majd készítsünk belőle szendvicset a következő módon.

Kelleni fog sok-sok zöldség (saláta, kápia paprika, paradicsom, olívabogyó), vékony réteg sajtkrém, baromfisonka, és ha mindezt belepakoljuk a szendvicsbe, már kész is a tökéletes reggeli.

Ha diétázni szeretnél, akkor is eheted ezt reggelire, csak annyira kell figyelned, hogy a kenyér helyett válassz abonettet vagy puffasztott rizst.

6. Zöld mix

Kevesen szeretik ételként fogyasztani ezt az egyébként rendkívül egészséges és tisztító hatású zöld levet, mely általában olyanokból áll össze, mint a spenót, búzafű és társaik. Összeturmixolva, vitamindús zöld turmix formájában azonban könnyedén lecsúszik egy adag ebből a valódi antioxidáns bombából.

Uborkával, kis mézzel és citrommal ízesítve csodás frissítő reggelivé avanzsálhat ez a sok zöldség, melyen nem mellesleg fontos szerepet játszanak szervezetünk vízháztartásának rendben tartásában is. Emellett pedig a bőrünkre is jótékonyan hatnak. 

7. Trópusi turmix

Mangó és ananász keverésével készíthető el ez a ínycsiklandó reggeli finomság, mely nagyszerű antioxidáns bomba a szabad gyökök elleni küzdelemben is. Tisztító hatása mellett, vitaminokban és rostokban gazdag, különlegesen tápláló és energetizáló hatású.
Ha rendszeresen fogyasztjuk, egy héten többször is, akkor már egy hét után érzékelhető pozitív hatása.

8. Dinnyelé

Intenzív íze miatt sokak számára vonzó nyári estéken, és hamarosan itt a szezonja! Reggeli előtt is egészséges, alapja pedig mindössze néhány szelet görögdinnye, két-három feldarabolt uborka, kis citromlé, mentalevél, és víz.

Mindezeket összemixelve remek hatással vannak a májra, segítenek a mérgező hatású anyagok eltávolításában, és közben jócskán emelik energiaszintünket.

Nincsenek megjegyzések