Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Együnk mogyorót, hogy egészségesek maradjunk

A mogyorót rengetegen szeretjük, és szinte minden formájában fogyasztjuk, legyen az csokoládé, sütemény, vagy éppen magában majszolva. Az vitathatatlan, hogy nagyon finom, de azt nem tudja mindenki, hogy rengeteg pozitív tulajdonsággal rendelkezik, amelyek jó hatással vannak a szervezetünkre.

Növényi rostok

A mogyoró igen sok rostot tartalmaz, ezenkívül pedig a vitamintartalma is rendkívül magas. Található benne B1-, B2- és E-vitamin is. Bővelkedik még rézben, mangánban és káliumban is, ezek az ásványi anyagok pedig nemcsak az energiatermelésnél nélkülözhetetlenek, de pozitív hatással vannak a szív- és érrendszerünk egészségére is, amellett, hogy még az idegrendszerünk működését is szabályozzák.

Olaj

Az köztudott, hogy a mogyorónak igen nagy az olaj- és zsírtartalma, de ami a legfontosabb, hogy különösen magas a telítetlenzsírsav-tartalma, amely, mint tudjuk, különösen jó hatással van a szervezetünkre. A telítetlen zsírsavak ugyanis nem emelik a koleszterinszintet, mindamellett pedig még a hormontermelődést is segítik, ráadásul hatékonynak számítanak a rákos megbetegedések elleni harcban is.

Diéta

Bizony, ha épp fogyókúrázunk, akkor érdemes mogyorót ennünk, hiszen magas olajtartalma miatt hamarabb érezhetjük magunkat jóllakottnak, ráadásul a rost- és proteintartalma miatt serkenti a bélműködésünket. Nem utolsósorban, ha nassolnivalóra vágyunk, a mogyoró tökéletes alternatíva, hiszen nagyon finom, mégsem fogunk hízni tőle.

Agyműködés

Ezt talán kevesen tudják, de a mogyoróban található ásványi anyagok elképesztő jól hatnak az agyunk működésére, aminek hála sokkal jobb lesz a koncentrációnk. Azt hinnénk, hogy a mogyorós csoki fogyasztása csak és kizárólag rossz hatással lehet ránk, hiszen hizlal, ám ha nagyobb koncentrációt igénylő feladatunk van, akkor kifejezetten hasznos elmajszolni egy kis mogyorós csokoládét, hiszen a kakaó nagyon hasonló hatással van az agyunk működésére, ugyanúgy, mint a mogyoró. Ettől függetlenül természetesen nagyon fontos a mértéktartás, hiszen nagy mennyiségű fogyasztása már valóban nem ajánlatos.

Nincsenek megjegyzések