Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Így vészeld át éhezés nélkül a diéta első hónapját: 10 tipp, hogy egy percet se szenvedj a diéta során

A fogyókúra elején természetes, ha az ember gyakran éhes. Mutatjuk, hogyan könnyítheted meg magadnak az első pár hónapot.
Amikor az ember fogyókúrázni kezd, az első pár hét legsarkalatosabb kérdése mindig az, hogyan csökkentse az étvágyát. Ha hirtelen változtatsz a megszokott ételmennyiségen, nem csoda, hogy éhesebbnek érzed magad. De néhány egyszerű módosítással könnyen orvosolható ez a probléma.

Akár drasztikus fogyókúrát választottál, akár nem, az valószínűleg megnövekedett étvágyhoz és csökkenő teltségérzethez fog vezetni. Ez adja a fogyókúrák fő nehézségét. De a tudomány megmutatja, hogyan vészeld át azt az időszakot, amíg a szervezeted hozzá nem szokik az új módihoz.

Bár ezek a trükkök és tippek mind tudományosan igazoltak, nem kell semmi bonyolultra gondolni. A többségük könnyen beiktatható a mindennapokba, mint például a pohár víz evés előtt vagy a kisebb tányér, néhányukról pedig nem is sejtetted volna, de bizonyítható, hogy valóban működnek.
A fehérje eltelít, és csökkenti az éhségérzetet. Minél többet eszel belőle, annál kevésbé leszel éhes. Egy tanulmány például összehasonlította egy tojással teli és egy szénhidráthangsúlyos reggeli hatásait, és, akik az előbbit fogyasztották, 65%-kal többet fogytak.
A rostban gazdag ételek lassítják az emésztést, és befolyásolják a teltségérzetért felelős hormonok képződését. Egy tanulmány szerint a rostbevitel megemelése 14 grammal azt eredményezte, hogy a résztvevők átlagosan 10%-kal kevesebb kalóriát vettek magukhoz.
A kávé nemcsak az ember egészségére és teljesítményére van hatással, és nemcsak az emésztést serkenti, a kutatások azt mutatják, hogy az étvágyat is csökkenti. A kávé ugyanis növeli a peptid termelődését, ez a hormon pedig növeli a teltségérzetet.
Különösen fontos a fogyókúra során, hogy elég folyadék jusson a szervezetedbe. Nemcsak azért, mert hidratál, hanem azért is, mert ideiglenesen csökkenti az éhségérzetet. Kutatások szerint azok, akik két pohár vizet megisznak étkezés előtt, átlagosan 22%-kal kevesebbet esznek.
Az is jó módszer lehet az étvágy csökkentésére, ha odafigyelve, lassan eszel. Állítólag ez segít az érzékeidnek emlékezni az étel ízére, és azok, akiknek jó az ételemlékezetük, kevesebbet esznek, mivel élénken él az elméjükben, hogy nemrég falatoztak utoljára.
Egy kutatás arra jutott, hogy a reggeli előtt elfogyasztott, vízben oldott gyömbérpor csökkenti az étvágyat. A fűszerek különben is jó hatással vannak a fogyókúrára és az ízlelőbimbókra, így a diéta során különösen ajánlott a fűszeres ételek fogyasztása.
A kis tányér sikeresen csapja be az agyat. Mivel úgy tűnik, mintha tele lenne, úgy érzi a fogyókúrázó, hogy többet eszik, ezért lassabban is éhezik meg legközelebb. Egy kutatás arra jutott, hogy tudat alatt az emberek 31%-kal többet szednek maguknak, ha nagyobb tányért kapnak.
Az egészséges zsírok a leptin nevű hormonnak köszönhetően növelik a teltségérzetet. Eddig ezt a hatást kifejezetten túlsúlyos emberek körében vizsgálták csak, így nincs rá bizonyíték, hogy normál súlyú egyéneknél is működik. Mindenesetre fogyókúrához kifejezetten ajánlott.
Egyes kutatók szerint az is segít csökkenteni az étvágyat, ha magad elé képzeled az ételt, amit megkívánsz. Egy kísérletben arra jutottak, hogy azok, akik elképzelték, hogy esznek, átlagosan 60%-kal kevesebb cukorkát fogyasztottak, amikor végre valóban hozzájutottak az édességhez.
A megfelelő mennyiségű alvás is jelentős a sikeres fogyáshoz. A pihenés nemcsak a stressz szintjét csökkenti. A kutatások arra jutottak, hogy a nem kielégítő mennyiségű alvás 24%-kal növeli az éhséget, és 26%-kal csökkenti a teltségérzetért felelős hormonok képződését.

Nincsenek megjegyzések