Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

Vitaminok a szellemi egészséghez

Testünk különböző részeinek különféle tápanyagokra van szüksége a megfelelő működéshez. Az erős csontokhoz kalcium kell, a jó emésztéshez rostok. Agyunk számára pedig az alábbi vitaminok és ásványi anyagok nagyon fontosak.

Omega-3 zsírsavak

Kutatások igazolják, hogy az omega-3 zsírsavak ha nem is látványosan, mégis mérhetően képesek csökkenteni a depressziót, rendszeres fogyasztásuk pedig azAlzheimer-kórkialakulásának esélyét is csökkentheti, illetve javíthatja a memóriát. Együnk sok makrélát, szardíniát, pisztrángot és fehér húsú halakat, chia magot, lenmagot és diót - ezek mind nagyszerű omega-3 források.

B-vitaminok

A folsav és a B12 szintén javíthat a depressziós betegek állapotán és a bipoláris betegekén is. A folsav szedése várandósság alatt 40 százalékkal csökkenti annak esélyét, hogy a születendő gyermek autista legyen. Különösen az első trimeszterben fontos, hogy szedjük, mivel a fontos szervek, mint az agy vagy a gerinc ilyenkor kezdenek el kialakulni. Sok folsav található a brokkoliban, a spenótban, a spárgában, a lencsében, a papayában, a kukoricában és a mogyoróban. B12-vitaminból nagyobb mennyiséget tartalmaz a kagyló, a tojás, a rák, a marhahús, a lazac, a tonhal, a hering, a tej és a joghurt.

Kolin

Javíthatja a memóriát, bipoláris betegeknél pedig enyhítheti a mániás tüneteket. Sok van belőle a tojásban, a tejben, a marha- és sertéshúsban, a szójában, a rákhúsban, a hüvelyesekben, a lenmagban és a pisztáciában is.

Magnézium

Megfelelő adagolással segíthet, hogy a bipoláris betegek szervezetében szerotonin termelődjön. A premenstruációs szindróma alatt jelentkező enyhe depressziót, hangulatingadozásokat isenyhítheti. Sok van belőle a tökmagban, az edamaméban, a fodros kelben, a mandulában, a spenótban, a kesudióban, a zabpehelyben és a barna rizsben is.

D-vitamin

Az Alzhemier-kór kialakulását többször kötötték már össze a túl alacsony D-vitaminszinttel. Ha túl kevés a szervezetünkben a D-vitamin, akkor ez növeli a Parkinson-kór kialakulásának esélyét.Sok a D-vitamin a tojásban, a szardíniában, a tonhalban, a tejben és a vadlazacban is.

Nincsenek megjegyzések