Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

Mozogjunk télen is

Mozogni nem csak a melegebb évszakokban fontos, sőt, télen azért is érdemes edzenünk, hogy ezzel is erősítsük az immunrendszerünket, hogy a kórokozók ne támadhassák meg a szervezetünket. Azonban télen sem csak az edzőterembe járhatunk, számos mozgásformát végezhetünk ezen kívül is - írja a Házipatika.com.

Futás

Futni gyakorlatilag bármikor lehet, semmi másra nincs szükségünk hozzá, csak megfelelő cipőre és öltözetre. A szabadtéri mozgásformák közül ez az egyik legjobb: javítja a szív- és érrendszer egészségét, az állóképességet, és természetesen a súlyvesztésben is segít. Ha hidegben futunk, annak számos előnye lehet: egyrészt kevesebb ember lesz a futópályákon, parkokban, másrészt a hó természetes akadályként plusz nehézségi fokkal szolgálhat az edzéshez, és a dehidratáltságtól sem kell annyira tartanunk, mint a nyári hónapokban.

Lépcsőzés

Ha mégsem szeretnénk a hidegben kint futni, de az edzőterembe sem megyünk le szívesen, akkor is végezhetünk kardio mozgásformát otthon: a tempós séta vagy futás a ház lépcsőin remek intenzív edzésmód. Végezhetünk a lépcsőn intervall edzést is, ha a mérsékelt és gyors ütemű futást vagy sétát váltogatjuk. Ha már belejöttünk, nehezítésképpen akár egyszerre több lépcsőfokot is átléphetünk futás közben.

Jégkorcsolya

A jégkorcsolya kicsiknek és nagyoknak egyaránt szórakoztató lehet, ezért érdemes kihasználni a téli időszakot arra, hogy gyakoroljuk ezt a sportágat. A korcsolya előnye, hogy remekül erősíti a lábakat, különösen a belső combokat, amelyeket egyébként ritkán dolgoztatunk meg - kivéve, ha direkt erre a területre edzünk. Ez a sportág kíméli az ízületeket is, azonban nem árt az óvatosság, hiszen az elesésveszély magában hordozza a balesetek kockázatát.

Túrázás

A természet minden évadban egy új arcát mutatja, és ez alól a tél sem kivétel: a hóborította tájakon jól esik a sétálás, túrázás, amely nem csak a fizikai, a lelki egészségünknek is jót tesz. A túrázást érdemes úgy kezdeni, hogy rövidebb távokra indulunk, majd ezeket fokozatosan bővítjük hosszabb utakra. A téli túrázásnál a legfontosabb a megfelelő, réteges öltözködés, emellett figyeljünk arra is, hogy vigyünk magunkkal elég ételt és italt is az útra, és csomagoljuk el az elsősegély készletet is!

Teremsportok

A szabadtéri mozgásformákon kívül teremben is sportolhatunk, és nem csak edzőteremben - a teremfoci, kosárlabda, teremhoki mind olyan sportok, amit a hidegebb hónapokban is űzhetünk. Csatlakozzunk egy csoporthoz, vagy szervezzünk saját csapatot, és heti néhány alkalommal sportoljunk velük. Ha a csapatjáték nem a kedvenc elfoglaltságunk, választhatunk aerobicot, táncórát, küzdősportot is.

Otthoni edzés

Ha feliratkozunk néhány személyi edző videócsatornájára, akkor a lakásban is edzhetünk profi módon. Ha kevés a helyünk, akkor saját testsúlyos edzéseket, aerobic gyakorlatokat végezhetünk, de ha van akár egy nagyobb szobánk, labdákkal, súlyokkal, trambulinnal is gyakorolhatunk, vagy befektethetünk egy-egy otthoni kondigépbe is, mint a futópad vagy a szobabicikli, amelyekkel egész évben tudunk a lakásban edzeni.

Nincsenek megjegyzések