Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

A legjobb ételek érzékeny gyomrúaknak

Ha valakinek alapjáraton érzékenyebb a gyomra, vagy például egy betegség után legyengült az emésztőrendszere, akkor nagyon oda kell figyelnie arra, hogy mit eszik.

Agar agar

Az agar agar egy olyan algaszármazék, amelyet ételek sűrítéséhez, zselésítéséhez használnak. Mivel növényi eredetű, vegetáriánusok is fogyaszthatják. Jót tesz az emésztésnek, hasmenés esetén is fogyasztható, sok benne az ásványi anyag, a jód, a magnézium és a kalcium, és prebiotikus rostokat is tartalmaz.

Chia mag, lenmag

Mindkét mag emésztéskönnyítő hatású, serkenti a bélmozgást, nem irritálja a beleket, és nem borítja fel az emésztőrendszer baktériumflóráját. Vízbe áztatva nyákosító anyagot bocsát ki, és segít megtisztítani a bélfalakat a lerakódott szennyeződésektől.

Erjesztett ételek

Az erjesztett ételek nagyon jótékony hatásúak, mivel segítenek helyreállítani az emésztőrendszer egyensúlyát. Különösen olyankor jönnek jól, amikor egy betegség vagy hosszabb antibiotikumkúra után emésztésünk nem működik megfelelően. Közéjük tartozik például a kefir, a kombucha vagy a savanyú káposzta.

Papaya

Ez az ízletes egzotikus gyümölcs nagyon jót tesz az emésztőrendszernek. Enyhe hashajtóként is funkcionál, így székrekedés esetén is jó ötlet lehet a fogyasztása. Akkor a leghatásosabb, ha reggel, nyersen, éhgyomorra fogyasztjuk.

Őrölt kávé

Ha reggel, éhgyomorra megiszunk egy pohár vizet, amelybe egy kanálka őrölt kávét kevertünk, akkor ez segíthet csillapítani az emésztőrendszeri gyulladásokat, ráadásul viszonylag rövid idő alatt.

Tengervíz

A tengervíz gyógyhatású is  lehet, mivel sok benne a nyomelem és az ásványi anyag, így segíthet szabályozni az emésztést. ¼ csésze tengervizet keverjünk össze 3/4 csésze vízzel, és ebből igyunk egy kis pohárral reggel, ébredés után  - írja a Házipatika.com.

Nincsenek megjegyzések