Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

A legtöbben hajlamosak vagyunk épp csak bekapni valamit, ha megéhezünk

Ez azonban súlygyarapodáshoz vezet.

Nem mindegy az evés tempója

Akik gyorsabban esznek, azok több ételt fogyasztanak el, és magasabb lesz a testtömeg-indexük is, mint lassan falatozó társaiknak. A lassabban evőknél ugyanis hamarabb jelentkezik a teltségérzet, így összességében kevesebbet is esznek.

Ennek oka, hogy időre van szükség, hogy a gyomrunk jelzést küldjön agyunknak a jóllakottságról. Ez egyesek szerint 20 percbe telhet, de egy tanulmány azt javasolja, hogy legalább 30 percet szánjunk egy-egy étkezésre.

Ez persze azt jelenti, hogy még lassabban kell ennünk, még inkább elnyújtva a főétkezések időtartamát - ehhez adunk néhány könnyen alkalmazható tanácsot.

Hogyan együnk lassabban?

Együnk az ügyetlenebb kezünkkel, így garantáltan lassabban fogunk végezni! De az egyre modernebb kütyük korában természetesen már az evés lelassítására is létezik okoseszköz, az úgynevezett okosvilla, amely rezgéssel és fényvillanásokkal is tudja jelezni, ha használója túl gyorsan eszik.

Hagyományos villával sem kell feltétlenül azt gondolnunk, hogy sikertelenségre vagyunk ítélve. Inkább próbáljuk ki a következőt: minden falat után tegyük le az evőeszközt, vagy legalább számoljunk el tízig, mielőtt újabb falatot emelnénk a szánkhoz.

Hogyan együnk kevesebbet?

Mivel a teltségérzet kialakulásához a vizuális ingerek is nagyban hozzájárulnak, érdemes kisebb tányérokat és tálakat beszerezni. Ugyanis ha egy kisebb tányért látunk magunk előtt jól megpakolva, akkor agyunk azt fogja hinni, hogy többet ettünk, mint valójában. Ha viszont egy nagyobb tányéron szinte csak pár falatnak tűnik az ebédünk vagy a vacsoránk, akkor ez olyan illúziót kelthet, hogy kevesebbet eszünk, mint kellene. Így pedig alig várjuk majd a repeta vagy a desszert lehetőségét.

A túlevés másik oka, hogy sokan nem mérik helyesen az ételadagokat. Ezért a szakértők azt ajánlják, hogy mérőedényekkel és kanalakkal gondoskodjunk a helyes porciók adagolásáról. Ezeken kívül ajánlott kerülni a repetázást, valamint evés közben ne a tévére vagy az aktuális olvasnivalónkra figyeljünk, hanem az ételre. Így emlékezni is fogunk arra, hogy mennyit ettünk valójában. 

Nincsenek megjegyzések