Kedvelj és ajánlj minket a facebookon is

Breaking News

Görög tudósok szerint legalább 400 kalóriát kellene elfogyasztanunk napindítóként

A tápláló reggeli nemcsak a kiegyensúlyozott nap, hanem az egészségünk egyik alapja is - erősítették meg görög tudósok. Új kutatásukban ugyanis azt látták, hogy akik legalább 400 kalóriás reggelit fogyasztanak, összességében sokkal egészségesebb a szívük, mint a reggel kevesebb kalóriát fogyasztó vagy a nap első étkezését teljes egészében mellőző társaiknak.

Fontos a reggeli

A kutatásban mintegy 2000 felnőtt vett részt, átlagéletkoruk 63 év volt. A résztvevőket három csoportra osztották. Az első csoportba azok kerültek, akiknél a napi kalóriaszükséglet több mint 20 százaléka a reggeliből származott - ők voltak a bőségesen reggelizők. A második csoportba azokat sorolták, akiknél ez az érték 5 és 20 százalék közötti volt. A harmadik csoportba pedig a nap első étkezését teljesen mellőző alanyok kerültek.

Az energiadús reggelit fogyasztók kenyeret, gabonaféléket, sajtot és mézet is ettek napindítóként, a második csoport tagjai pedig többnyire kávét vagy sovány tejet, vajas kenyeret, mézet, olívabogyót vagy gyümölcsöt. Összességében 240 ember tartozott az első csoportba, közel 900 fő a másodikba, és 680-an a reggelit mellőzők közé.

Meglepő eredmények

Az adatok összegzésénél a tudósok azt látták, hogy minden általuk vizsgált paraméter jobb az első csoport tagjainál. Az artériás merevség például a nem reggelizők 15 százalékánál már aggodalomra adott okot. Ezzel szemben a második csoport tagjainál ez az érték átlagosan 9,5 százalék volt, a bőségesen reggelizők táborában viszont valamivel kevesebb, 8,7 százalék.

A nyaki verőerekben lerakódott plakkok vizsgálata során is találtak eltérést a kutatók: a reggelit mellőzők 28 százalékánál találtak ilyen lerakódásokat, míg az első csoportnál 18 százalék volt az arány.

Ne a tévé előtt együnk!

A kutatók egy másik kérdésre is keresték a választ. Mégpedig arra, hogy összefügg-e a tévénézés amagas vérnyomásés a cukorbetegség magasabb rizikójával. Az eredményeket összegezve azt látták, hogy a heti 21 órát vagy többet tévézők körében 68 százalékkal nagyobb a magas vérnyomás kockázata, valamint 50 százalékkal több a cukorbetegség kialakulásának esélye is.

Nincsenek megjegyzések