Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Már napi egy alkoholtartalmú ital is elég lehet ahhoz, hogy magas legyen a vérnyomásunk

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint már napi egyetlen alkoholtartalmú ital elfogyasztása is elég lehet ahhoz, hogy magas legyen a vérnyomásunk. 
Heti 7-13 ital pedig már megduplázhatja a kialakulás kockázatát. Ez azért is érdekes, mert korábban a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat még a napi egy pohár bor fogyasztását alacsony egészségügyi kockázatúnak minősítette.

Ennyit számít a kalóriatartalom

Az amerikai kutatók 17 ezer ember adatait elemezték az alkoholfogyasztás és a magas vérnyomás összefüggéseit keresve. Megállapították, hogy átlagosan heti 7 pohár ital elfogyasztása már elég ahhoz, hogy jelentősen megemelje a magas vérnyomás kialakulásának esélyét.

Ez az első tanulmány, amelynek eredményei szerint nemcsak a nagy mértékű, hanem a mértékletes alkoholfogyasztás is szerepet játszhat vérnyomásunk alakulásában. A szakemberek szerint az alkohol magas kalóriatartalma miatt emeli meg a vérnyomást. Két deciliter rozéban például 138 kalória van, ami egyenértékű egy kis csomag sós csipsz kalóriatartalmával.

Emellett úgy gondolják, hogy az alkohol agyra és májra gyakorolt hatása szintén szerepet játszhat a vérnyomás emelkedésében. Ezen felül az alkohol rendszeres fogyasztása a szívbetegség és a stroke kockázatát is növeli.

A mérsékelt fogyasztás sem tesz jót

A szakemberek már eddig is tudták, hogy a nagy mennyiségű alkohol fogyasztása rossz hatással van a szívre és a vérnyomásra. De az új eredmények szerint a kisebb mennyiségek is igen kártékonyak. Tehát még a kevés alkohol fogyasztását sem nevezhetjük egészségesnek, ráadásul minél többet iszik valaki, annál nagyobbak a kockázatok.

A heti 14 alkoholegységet fogyasztók esetében már megduplázódik a magas vérnyomás kialakulásának kockázata. Ha pedig valaki ennél is többet iszik, 69 százalékkal nagyobb az esélye a magas vérnyomásra.

Sokat segít az életmódváltás

A rendszeres alkoholfogyasztóknak tehát érdemes minél gyakrabban ellenőriztetniük a vérnyomásukat. Akik pedig 140/90 Hgmm-t vagy annál magasabb értéket mérnek, ajánlott elgondolkozniuk az életmódváltáson.

Az életmódváltás első lépése az alkoholfogyasztás mérséklése. Emellett meg kell fontolni a dohányzás elhagyását, a rendszeres testmozgás bevezetését, valamint az étrendváltást is. Étkezés terén a zsír és cukor bevitelének csökkentése, valamint a rostgazdag és a kifejezetten érvédő hatású élelmiszerek fogyasztása a legjobb döntés.  

Nincsenek megjegyzések