Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

A vitaminhiány 5 apró jele, amire nagyon oda kéne figyelj

A vitaminhiányt házilag nem lehet megállapítani, arra természetesen csak a laborlelet képes, de vannak jelek, amelyek árulkodhatnak arról, hogy talán ideje a biztonság kedvéért egy vérképet csináltatnod. Figyelj oda rájuk! - írja a Bien.hu.
Állandóan kimerült vagy

Bár a fáradtság és a stressz sokféle ásványi anyag vagy vitamin hiányára utalhat, mégis nagyon gyakori, hogy a nem elégséges C-vitaminbevitel az, ami a panaszokat okozza.

Ezt pedig nem csak azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert a mindennapokban kellemetlenséget okoz, de a C-vitamin hiánya mellett nem működik megfelelően az immunrendszer sem, sőt egyes kutatások a rák kialakulásával is összefüggésbe hozták a tartósan fennálló C-vitaminhiányt.

A létfontosságú vitaminból egy felnőtt nőnek körülbelül napi 75, egy férfinak 90 milligrammra van szüksége, de bizonyos, az immunrendszert igénybe vevő körülmények (például dohányzás) mellett a napi dózis akár 35 milligrammal is megnövekedhet.

Kirepedezik a szád sarka

Bár nem kimondottan gyakori, de előfordulhat, hogy a B6-vitamin hiánya különféle bőrpanaszokat, például kiszáradást okoz. Az száj szegletében lévő érzékeny bőr így például könnyedén kirepedezhet, érzékennyé válhat, ami nem csak kellemetlen, de a fertőzésekre is fogékonyabbá tesz. B6-vitaminból 50 éves korig egy felnőtt embernek átlagosan 1,3 milligrammra, 50 év felett a nőknek 1,5, a férfiaknak pedig 1,7 milligrammra van szüksége.

Törékeny körmök

Amikor a szervezeted nem jut elég vashoz, akkor a körmeid törékennyé, gyengévé válhatnak, ráadásul elveszítik egészséges, rózsás színűket.

Ha gyakran vagy fáradt és levert, esetleg belső szemhéjad is világosabbnak tűnik a szokásosnál – ezt könnyedén megnézheted, ha a tükör előtt, két ujjaddal óvatosan fölfelé húzod egy kicsit – akkor szintén okkal gyanakszol a vashiányra, ami nagyobb veszélyt jelent a nőkre, különösen, ha erős a menstruációs vérzésük, vagy nem esznek húst.

A még menopauza előtt álló (azaz menstruáló) nőknek átlagosan napi 18 mg, a menopauza után lévő nőknek és a férfiaknak átlagosan napi 8 mg vasra van szükségük.

Rosszul látsz a sötétben

Persze, a vaksötétben csak Superman lát, de azért a legtöbben szürkületben vagy félhomályban már elboldogulunk. Ha azt veszed észre, hogy ilyenkor is egyre bizonytalanabb vagy, egyre rosszabbul veszed ki a formákat és nem érzékeled az árnyalatok közötti különbségeket, akkor lehet, hogy az A-vitamin hiányából származó szürkületi vakságod (közismertebb nevén farkasvakság) van.

Az A-vitaminnak csak nagyjából a harmada az, amit kész vitaminként veszünk fel, a többit egy úgynevezett elővitaminból, a karotinból állítja elő a szervezet, így a túladagolása szinte lehetetlen, hiszen ha elegendő van belőle, akkor csak nem alakít át a tested több karotint.

Az A-vitamin hiánya viszont már annál könnyebben előfordulhat, főleg idősek körében, így nem biztos, hogy érdemes ráfogni a látásromlásra, hogy „ez már a korral jár!”, hiszen bár az idő mindenkin nyomot hagy, azért a vitaminpótlás sokszor még évekig segíthet a helyzeten.

Alacsony vérnyomás

A magas vérnyomás sokféle gondot okoz, de azért az sem jó, ha valakinek állandóan és kórosan alacsony a vérnyomása. A vízben oldódó B12-vitamin hiánya például okozhatja az alacsony vérnyomást, mert a szervezet neuronrendszere így nem képes egészséges egyensúlyt fenntartani. A gyakori vizelési inger, az izomfájdalom és a gyors kimerülés szintén jelezhetik azt, hogy nem jut a szervezetedbe elegendő B12-vitamin, amiből egy átlagos felnőttnek napi 2,4 mikrogrammot kellene fogyasztania.

Nincsenek megjegyzések