Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Anyagcsere-serkentő, béltisztító, és 2 kilót fogyhatsz vele

A semleges ízű bulgur remekül passzol salátákhoz, húsokhoz, és segít a fogyásban is - írja a Femina.hu. 
Az elmúlt években egyre többet hallhattál olyan misztikusnak tűnő, egészséges köretekről, mint a hajdina, az árpagyöngy vagy a chia.

Ha van benned egy kis kalandvágy, vagy unod már a szokásos krumplit és rizst, ismerkedj meg egy további emésztést serkentő gabonával, a bulgurral.

Mi is az a bulgur?

A bulgur lényegében tört búza, amely különböző méretben kapható - a rizsszem nagyságútól az apróra őrölt változatig. A búzaszemeket hántolják, majd előfőzik, szárítják, ezután kerül a boltok pocaira - bioboltokban, keleti élelmiszerboltokban és nagyobb bevásárlóközpontokban is beszerezheted.

100 g bulgur tápértéke

325 kcal
1 g zsír
9 g fehérje
69 g szénhidrát

A bulgur glikémiás indexe 46 - a fehér főtt rizsé 70-80 körül alakul -, tehát nem okoz vércukorszint-ingadozást, nem vezet farkasétvágy kialakulásához. Ennek, illetve magas rost- és alacsony kalóriatartalmának köszönhetően kiváló fogyókúrás köretnek számít. Elegendő folyadékfogyasztás mellett oldhatatlan rostjai átmossák az emésztőrendszert.

Mivel az íze viszonylag semleges, remekül passzol salátákhoz, zöldséges ételekhez, de fogyaszthatod egyszerűen köretként, zöldfűszerrel. Elkészítése nem bonyolult, elegendő forró vízzel felönteni, majd addig főzni, amíg beissza a folyadékot.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrendhez nem kell túl szigorúan ragaszkodnod, inkább csak útmutatóként szolgál. Ha megéheznél két étkezés között, fogyassz el egy almát, narancsot, körtét, rágcsálj valamilyen nyers zöldséget, puffasztott búzát.

1. nap
Reggeli: egy adag zabkása mandulával, lenmaggal, mandarinnal, fahéjjal.
Tízórai: egy pohár élőflórás natúr joghurt körtével.
Ebéd: egy adag zöldséges-csirkés piláf bulgurból.
Uzsonna: pár szem mandarin.
Vacsora: egy adag sült gesztenye.

2. nap
Reggeli: két lágy tojás teljes kiőrlésű pirítóssal, paprikával.
Tízórai: egy csésze zöld tea, egy narancs.
Ebéd: egy adag paradicsomos-padlizsános bulgur.
Uzsonna: gyümölcsös-zabpelyhes süti.
Vacsora: egy adag tonhalsaláta.

3. nap
Reggeli: egy adag tejes gyümölcsturmix.
Tízórai: egy reszelt alma fahéjjal megszórva.
Ebéd: egy adat grillezett csirkemell bulgurral, görögsalátával.
Uzsonna: bulgurpuding kivivel.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós padlizsánkrémmel.

Nincsenek megjegyzések