Nemcsak a túl magas, hanem a túl alacsony vércukorszint is okozhat kellemetlen tüneteket - például az alábbiakat - írja a Házipatika. com. 
Kimerültség

Cukorbetegség esetén a plusz inzulin bevitele segíthet csökkenteni a vércukorszintet. Ha azonban a véráramba túl sok inzulin kerül, akkor a glükózszint olyan gyorsan leeshet, hogy testünk nem képes a megfelelő ütemben pótolni, ami miatt extrán fáradtnak és kimerültnek érezhetjük magunkat. Az inzulinháztartást bizonyos betegségek, illetve gyógyszerek is felboríthatják.

Rendellenes szívritmus

Azok a hormonok, amelyek segítenek csökkenteni a vércukorszintet, amikor túl magasra kúszik, felgyorsíthatják a szívverést, illetve rendszertelenné tehetik a szívritmust. A glükózszint csökkenése gyakran a cukorbetegség kezelésére felírt gyógyszerek mellékhatásaként következik be.

Remegés

A túl alacsony vércukorszint hatással lehet a központi idegrendszerre is, amely többek között a mozgásunkat kontrollálja. Ilyenkor a szervezet bizonyos hormonokat, például adrenalint kezd termelni, hogy visszaállítsa az egyensúlyt. Ugyanakkor ezektől a hormonoktól remegni kezdhet a kezünk, a lábunk vagy egyéb testrészeink.

Izzadás

A hormonok, amelyeket a szervezet akkor bocsát ki, mikor meg akarja emelni a túl alacsony vércukorszintet, fokozott verejtékezésre sarkallhatják a szervezetet. Sokaknál ez az első olyan tünet, amely jelzi, hogy a glükózszintjük túlságosan alacsonyra esett. A gyógyszerek mellett a rendszeres mozgás és a megfelelően összeállított étrend is sokat segíthet.

Éhség

A hirtelen és intenzíven fellépő éhségérzet is utalhat rá, hogy testünk vércukorszabályozása nem működik megfelelően. Ilyenkor az is előfordulhat, hogy már nagyon röviddel egy főétkezés után rendkívül éhesnek érezzük magunkat.