Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Erre az egy trükkre van szükséged, hogy a diéta alatt is mindig teleedd magad

A diétát és a fogyókúrát rengetegen az éhezéssel azonosítják, pedig ez távolabb sem állhatna az igazságtól: ha olyan étrendet folytatsz, aminek a segítségével egészségesen fogysz, és nem egy hét alatt öt kilótól akarsz megszabadulni, soha nem leszel éhes. Ennek ellenére vannak azért trükkök, amikkel segítheted azt, hogy ne érezd: le kell mondanod valamiről az étrend alatt. Egyetlen egy trükköt kell megtanulnod, ha nem akarsz szenvedni: egyél alacsony kalóriaértékű, de nagy volumenű kajákat! - írja a Bien.hu. 
Egy salátáról valószínűleg neked sem az jut az eszedbe, hogy jól teleeszed magad, és órákig nem kívánsz utána mást, pedig ha jól csinálnád, pontosan ezt a hatást váltaná ki belőled - lehet olyan salátákat is csinálni, ami után megnyalod mind a tíz ujjadat, és úgy érzed, hogy majd kipukkadsz. Az egész titka az úgynevezett kalóriasűrűség, amit jó, ha megjegyzel, ha fogyni szeretnél.

A fogyás matematikája alapvetően nagyon egyszerű: ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elhasználsz, fogyni fogsz.

Persze akad bőven, ami ezt árnyalja, például, ha túl alacsonyra viszed a kalóriaszámot, az anyagcseréd tönkremegy, és nem használod majd fel olyan hatékonyan a bevitt tápanyagot, de alapvetően azt kell megjegyezned, hogy kevesebbet kell enned, mint amennyit felhasznál a tested ahhoz, hogy a zsírtartalékaihoz nyúljon.

Igen ám, csakhogy a kevesebb kalóriának kevesebb kajával is kell járnia, nem igaz? Egyáltalán nem - itt jön be a kalóriasűrűség a képbe. Nem mindegy ugyanis, hogy egy adag élelmiszerben mennyi kalória van: egy darab olajban sütött sült-krumpliban például van annyi, mint egy egész nagy tál salátában. Innen már biztosan te is sejted, mire akarunk kilyukadni: ha rászoksz a nagy volumenű, alacsony kalóriasűrűségű élelmiszerekre, átvághatod a gyomrodat, és úgy fogod érezni, hogy rengeteget eszel, úgy, hogy közben alig viszel be kalóriát.

Persze ez nem azt jelenti, hogy holnaptól csak három kiló salátán kell élned, de az összeállított, szépen felépített étrended mellé nyugodtan ehetsz olyan ételeket, amelyeknek nagy a volumene, viszont alacsony a kalóriaértéke.

Ha úgy érzed, hogy a reggelid nem elég tápláló, vágj mellé egy kis dinnyét, ha kevésnek találod a tésztát ebédre, egyél mellé egy nagy tál salátát köretnek.

A lényeg az, hogy az ilyen ételek úgy fogják elérni nálad a telítettség érzését, hogy mellette nem szabotálják a diétádat. Ráadásul az ilyen ételek általában nagyon egészségesek is. 

Nincsenek megjegyzések