Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Serkentik a zsír ürülését a szervezetből:a probiotikumok segítenek lefogyni

Nemcsak étrend-kiegészítőként szedhetőek, de természetes formájukban is beviheted őket - írja a Femina.hu. 
A probiotikumok olyan mikroorganizmusok, amelyek elfogyasztása jelentős egészségügyi előnyökkel jár. Nemcsak étrend-kiegészítő, de természetes formában is segíthetnek abban, hogy hatékonyan szabadulj meg a lógó hastól.

A probiotikumok nagy szerepet játszanak az emésztőrendszer egészségében, melyen keresztül immunerősítő hatást fejtenek ki. Pozitív hatásuk tudományosan is igazolt.

A probiotikumok fogyasztó hatása

A bélrendszer telis-tele van mikroorganizmusokkal, melyek többsége olyan baktérium, ami szimbiózisban - kölcsönösen előnyös együttélésben - működik az emberi szervezettel. Ezek a baktériumok értékes tápanyagok termelésére képesek, így például hozzájárulnak a test K- és B-vitaminokkal való ellátásához.

Egy másik fontos szerepük, hogy segítenek a rostok feldolgozásában, melyeket az ember egyébként képtelen lenne emészteni, majd ezekből rövid láncokból álló zsírsavakat alkotnak.

Ezeknek a hasznos baktériumoknak két fő családja - Bacteroidetes és Firmicutes - létezik, melyek között az egyensúly fenntartása szorosan összefügg a testsúly alakulásával is, derült ki a St. Louis-i Egyetem egy tanulmányából. Jellemzően a túlsúlyos szervezetben a Firmicutes család kerül többségbe, míg a Bacteroidetes száma csökken a normál testsúlyú emberekéhez képest.

Egy érdekes, egerekkel végzett amerikai kísérletből az is kiderült, hogy ha az elhízott egerek bélbaktériumait átültetik a normál súlyú egerek emésztőrendszerébe, akkor azoknál is beindul a súlygyarapodás. Ez mind arra utal, hogy probiotikumok erőteljes szerepet játszanak a súly szabályozásában.

Fontos emellett, hogy a probiotikumok jelenléte csökkenti azt, hogy mennyi zsírt képest a szervezet az élelmiszerekből felvenni, így abból több ürül ki a széklettel. Ezáltal egy japán tanulmány szerint elérhető, hogy a test kevesebb kalóriát vegyen fel az ételekből. Ilyen hatással a Lactobacillus család tagjai bírnak elsősorban.

A probiotikumok még egy említésre érdemes tulajdonsága, hogy serkentik az ANGPTL4 protein termelését, mely csökkenti a zsírraktározást. Ezt egy svéd kutatócsoport igazolta.

Hogyan vidd be probiotikumokat?

Különösen a Lactobacillus család áll szoros összefüggésben a hasi hízással, így az étrend-kiegészítők közül mindenképpen olyat válassz, ami ezeket tartalmazza. Egy kanadai kutatás azt is kimutatta, hogy az olyan joghurtok, melyek Lactobacillus fermentumot és Lactobacillus amylovorust tartalmaztak, 3–4%-kal csökkentették a testzsírszázalékot mindössze hat hét alatt. Hasonlóképpen fontos a Lactobacillus rhamnosus és a Lactobacillus gasseri.

A számodra megfelelő étrend-kiegészítő kiválasztásához kérd az orvosod vagy a gyógyszerészed segítségét, aki figyelembe tudja venni azt, hogy milyen további tüneteid vannak - hasmenés, szorulás, puffadás, étkezés után hasfájás -, melyek betegségekre utalhatnak, így specifikus probiotikum kiválasztását igénylik. A probiotikumokat mindig az utasításoknak megfelelően szedd.

Természetes probiotikumok az élőflórás joghurtok, a kefir és a savanyú káposzta, melyek mindennapos fogyasztása szintén segíthet a súly leadásában.

Fontos azonban, hogy pusztán a probiotikumok szedése nem fogja megoldani a súlyproblémákat, mindössze megkönnyíti a zsírleadást, fokozhatja a diéta hatását.

Nincsenek megjegyzések