Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

5 egészségtelen hozzávaló, amit ha lecserélsz, az egész étkezésed megváltozik

Mindannyian szeretnénk jól mutatni a strandon és ennek érdekében ideig-óráig hajlandóak is vagyunk egészségesen étkezni. A „tiszta étkezés” útja viszont rögös és tele van olyan csábító buktatókkal, mint például a fánk, spagetti, hamburger és csokoládé. Ha az ember arra gondol, hogy ezekről az isteni ételekről le kell mondania, hamar elmegy a kedve a kiegyensúlyozott diétától, pedig ez olykor egyszerűbb, mint gondolnánk. Ha pár egészségtelen hozzávalót lecserélsz, az egész étrended egy csapásra sokkal egészségsebbé válik, mutatjuk, hogyan! - írja a Bien.hu.

1. Tejföl helyett joghurt vagy kefír

A magyar konyha nem arról híres, hogy ügyelne a kalóriákra és előszeretettel fogyasztunk tejfölt, minden mennyiségben. Ez a tejtermék rendkívül ízletes és krémes, ugyanakkor sajnos tele van zsírral. Ha azonban natúr joghurtot vagy kefírt használunk helyette, állagban és ízben majdnem ugyanott vagyunk, viszont sokkal kevesebb kalóriát fogyasztunk. A görög joghurt talán a legszerencsésebb választás, hiszen az tele van proteinnel és D vitaminnal is.

2. Pirított kenyérkocka helyett dió vagy mandula

Ha már eljutottunk addig, hogy az egészséges étkezés égisze alatt sok krémlevest és salátát fogyasztunk, gyakran találkozhatunk a szakácskönyvekben azzal, hogy az egyik fő hozzávalóként a croutont említi. Tény, hogy egy kis pirított kenyérkockával minden leves és saláta ízletesebb válik, azonban az étel diétás jellege merőben csökken.

Ilyenkor remek választás ehelyett a morzsolt dió vagy mandula, ami úgy adja meg a kellőképpen ízletes és ropogós érzést, hogy közben még egészséges is. Tele vannak rostokkal, proteinnel és egészséges növényi zsírral, illetve további előnye, hogy hamar eltelít.

3. Majonéz helyett avokádó

Mindenki szereti a szendvicseket és mi más tenné fel az i-re a pontos egy tökéletes szendviccsel kapcsolatban, mint a csodálatos kalóriabomba, a majonéz. Ez a krémes, ízletes feltét sokak kedvence és kétség kívül elég sok hájhurkáért felelős. Itt jön a képbe az avokádó, mint egészséges opció. Ugyan az avokádó is viszonylag zsírosnak mondható, azonban még mindig feleannyi van benne, mint a majonézben, ráadásul ezek egészséges zsírok. Rengeteg rostot is tartalmaz, a szívnek is egészségesebb és állaga pedig ugyanolyan krémes és lágy, tehát tökéletes csere.

4. Rizs helyett karfiol

Sokan csodálkoznak, miért nem fogynak, mikor szorgalmasan eszik a sovány húst zöldséggel és rizzsel. A ludas természetesen a fehér rizs, ami a glikémiás index tetején helyezkedik el, tehát hamar az egekbe dobja vércukorszintünket. Nem is gondolnánk, hogy a rizs helyettesíthető karfiollal, pedig sok remek recept kering az interneten, melyben leírják, hogyan kell készíteni. A karfiolt megfőzzük és összetörjük, utána pedig már csak ízesíteni kell. Egyesek még ropogós pizzatésztát is sütnek karfiolból.

5. Cukor helyett datolya

A legtöbb diétázó az édességekről való lemondást találja a legnehezebb kihívásnak, pedig egy kis kreativitással az édesszájúak is táplálkozhatnak egészségesebben. A finomított cukorról köztudott, hogy hízlal és borzasztó egészségtelen, de azt kevesen tudják, hogy datolyával egész jól helyettesíthető.

Süteménybe, muffinba remekül használható a datolya, ami meglehetősen édes, mégis egészséges, hiszen rengeteg rostot tartamaz, segíti az emésztést és telítettség-érzést biztosít. Amennyiben más ételt szeretnénk édesíteni, amihez nem jó a datolya, használjunk cukor helyett mézet. A természetes méz ugyan nem kalóriaszegény, de mégis kevésbé dobja meg vércukorszintünket, ráadásul sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések