Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Az idegeskedés tényleg megbetegít! 10 dolog, amit tudnod kell a stresszről

Jómagam azt gondoltam sokáig, hogy jól kezelem a stresszt. Egyetemistaként sem látszott rajtam szikrányi izgalom sem a vizsgák előtt, miközben én görcsbe rándult gyomorral próbáltam poénkodni és jókedvet sugározni. Állásinterjúkon is mindig azt a visszajelzést kaptam, hogy milyen megnyerő vagyok, senki nem gondolta, hogy belül mennyire stresszesnek éreztem a helyzetem. Aztán – jóval később – megértettem, hogy a stressz néha jótékonyan hat a teljesítményünkre, ugyanakkor képes feloldhatatlannak tűnő blokkokat is létrehozni bennünk - írja a Bien.hu.
A stressz mérhetetlen erővel hat ránk, és a saját tapasztalataim alapján állítom, hogy rendkívül nehéz tudatossá válni vele kapcsolatban. Íme néhány dolog, amelyet a stressz okoz, és amelyről mindenképp tudnunk kell.

A helytelen hozzáállás jelentősen növelheti a stresszszintet

Mindannyian ki vagyunk téve a stressz hatásainak, de a pesszimisták és a tökéletességre törekvők nagyban növelik a stresszszintjüket, sőt jóval komolyabb negatív hatásnak teszik ki magukat az önkorlátozó magatartásukkal és gondolkodásmódjukkal.

Van pozitív stressz is!

Az ún. eustressz valójában elengedhetetlen, és rendkívül hasznos a kiegyensúlyozott, izgalmas élethez. Ez az a fajta stressz, izgalom, amit például egy hullámvasúton érzünk – már amennyiben szeretjük a sebességet –, vagy ha szerelmesek leszünk. Az eustressz adja meg az életkedvünket, ettől érezzük, hogy élünk.

A stresszre adott reakciódat akár azonnal leállíthatod

Amikor stresszhatás ér, mindenféle pszichológiai változások is végbemennek annak érdekében, hogy megküzdjünk vele, vagy elmenekülhessünk. Sajnálatos módon, ha nem higgadunk le viszonylag hamar, és túl sokáig maradunk ebben az állapotban, az egészségünkre is hatással lesz.

Ha gyakoroljuk azt, hogy légzőgyakorlatokkal és meditációval hogyan tudunk viszonylag gyorsan úrrá lenni a stresszen, a testünk is hamar visszakapcsol normál üzemmódba. Ez persze nem oldja meg az eredeti problémát, de segít olyan tudatállapotba kerülni, hogy könnyebbé váljon a kihívások kezelése.

A kis stressz is komoly hatással lehet az egészségünkre

A hónapokig tartó kismértékű stressz is betegségeket idézhet elő, de a viszonylag rövid ideig tartó stressz is megtámadhatja az immunrendszerünket, növelve ezáltal a betegségek kockázatát.

A gondolkodásmódunk is megbetegíthet

A negatív gondolatok és az érzelmi stressz pszichoszomatikus betegségekhez vezethet. A fizikális tüneteket ilyenkor pont úgy kell kezelni, mint bármelyik másik betegség esetén.

A stressz jelentős része elkerülhető - lenne

Némely stresszfajták óhatatlanul utolérnek, és lecsapnak ránk, de érdemes úgy alakítani az életünket, hogy megóvjuk magunkat a stressztől és a stresszes helyzetektől. Ha rendezzük a szeretteinkkel való konfliktusokat, vagy a munkahelyi nézeteltéréseinket, máris feloldottunk magunkban olyan blokkokat, amelyek állandó feszültségben tartották testünket és elménket.

Nem lehet azt sem eléggé hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás is mennyire jó hatással van a közérzetünkre. Fontos megemlíteni, hogy a szoros barátságok is alapvető fontosságúak az életben. Boldogságkutatók kimutatták, hogy valójában a szociális, baráti kapcsolataink tesznek minket a legboldogabbá, vagyis ezek képesek a leginkább csökkenteni a bennünk levő feszültségeket.

A stressz számtalan módon öregíthet

Meglepő lehet, hogy a stressz sokkal inkább a lelki életkorunkra hat negatívan, mint a fizikai állapotunkra, de persze a testünk is hordozza az elszenvedett stressz tüneteit.

Ha megérted, hogy stresszhelyzetekre miként reagálsz, képes leszel az egészséges módszert megtalálni a stressz kezelésére.

Nincsenek megjegyzések