Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

10 szabály, ami a tartós fogyásnál elengedhetetlen: jojózni fogsz, ha nem így csinálod

A tartós fogyás szabályai segítenek az életmódváltásban.

A legtöbben úgy szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegüktől, hogy néhány hétre változtatnak a szokásaikon, majd, amikor leadták a kívánt súlyt, rögtön visszatérnek a korábban elhízást okozó rutinhoz. Ennek természetesen az a vége, hogy a kilók hamar visszatérnek, ráadásul legtöbbször kamatostól.  

A súlygyarapodás és a fogyás folyamatos váltogatását nevezik jojózásnak, mely sokak számára megtörhetetlen ördögi körnek látszik. A visszahízás azonban tartható változtatásokkal megelőzhető.

Az egy-két hét alatt eredményeket ígérő kúrák olyan változtatásokat vezetnek be, melyek rövid ideig kibírhatóak, ám egész életedben biztosan nem szeretnél ilyen szabályokat tartani. A tartós eredményekért olyan változtatásokat kell beiktatnod, melyekkel innentől kezdve az időd túlnyomó többségében - 80-90%-ban - együtt tudsz élni. Bármi, ami koplalással jár, teljes tápanyagcsoportokat iktat ki, vagy egy étel szélsőségesen nagy mennyiségű fogyasztására biztat, az nem tartható változás.

Mutatunk ezek helyett néhány könnyen megérthető szabályt, melyet néhány hét, de legfeljebb pár hónap alatt te is megszokhatsz, és a megújuló, egészségesebb életmódod részévé tehetsz! 
Nem szólhat minden folyamatosan a lemondásról, és nem iktathatod ki az összes kedvenc ételedet. Szinte mindent el lehet készíteni diétás változatban is, így érdemes sok új receptet és alapanyagot megismerni, hogy a szád íze szerint táplálkozhass továbbra is.
Ne csak azzal foglalkozz, mi mennyi kalória! Legalább ennyire fontos, hogy egy étel mennyi tápanyaggal járul hozzá a tested működéséhez. Erre jó példa a kalóriadús avokádó, amit mégis rost- és egészséges zsírtartalma miatt érdemes enni. Próbáld kiiktatni főleg azokat az ételeket, melyek sok kalória fejében kevés értéket biztosítanak.
A folyadékfogyasztást abszolút nem szabad másodlagosként kezelni az étkezésekhez képest. A megfelelő mennyiségen felül az italokat is válogasd meg, de ez nem jelenti azt, hogy az összes ízről le kellene mondanod.
Igazítsd a menüsort a pénztárcádhoz! Nem szükséges lazacot, költséges étrend-kiegészítőket és más drágaságokat venned. Nagyon sok egészséges étel alapvetően is olcsó, míg a többi jól pótolható változatos táplálkozással.
Erősen ajánlott, hogy próbálj otthon főzni, így maximálisan kontrollálhatod, milyen alapanyagok és mennyiségek kerülnek az ételeidbe. Ráadásul sok, az anyagcserét terhelő adalékanyagot is kiiktathatsz, ha nyersen szerzed be az ételeket.
Készítsd az ételeket változatosan. Kombinálj minél többféle alapanyagot és fűszert, olvasgass recepteket, vagy kísérletezz kedvedre, így sosem fogod megunni az egészséges táplálékokat.
Különösen a kezdeti időszakban ügyelj arra, hogy mindig legyen otthon az étrendednek megfelelő étel, így kisebb eséllyel fogsz lustaságból rendelni valamit. Amikor főzöl, jó ötlet néhány adagot előre, a fagyasztóban tartalékolni.
Ugyan érdemes a csalást minimalizálni, ha mégis olyasmit eszel, amit nem kellene, ne próbálj utána kompenzálni, étkezést kihagyni, extra edzést csinálni, és még jobban felborítani a rutinodat. Bocsásd meg magadnak a hibát, és igyekezz minél hamarabb visszazökkenni a jó kerékvágásba.
Ha nemcsak az étrendeden változtatsz, de legalább heti háromszor fél óra erősítő mozgást is végzel, azzal a fogyás során megóvhatod, vagy megfelelő táplálkozás mellett növelheted az izomtömegedet. A mozgás és az izmok fenntartása pörgeti az anyagcserét, sok kalóriát igényel, ami segít, hogy ne hízz vissza.
Az állandó méregetés helyett legyél türelmes. A vízvisszatartás csökkenésével eleinte többet fogysz, de hosszútávon csak fél-egy kiló fogyás tartható. Ha ennél jóval többet fogysz, akkor sok-sok izmot veszítesz, ami lassítja az anyagcserét, és a visszahízást támogatja.

Nincsenek megjegyzések