Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

6 trükk a sörhas eltüntetésére

A felülés a világ legfölöslegesebb testedzése. Erősíti ugyan a hasat, de egyáltalán nem fogyaszt.
Végeztek egy kutatást, ahol egy csoport 6 héten át napi 5 alkalommal végzett felüléseket, míg egy másik csoport nem edzett egyáltalán. Étrendjük egyforma volt, és 6 hét után testsúly tekintetében semmi különbség nem mutatkozott a két csoportnál.

Mit kell tenni hát, ha le akarjuk adni a zsírpárnákat? A lapos has eléréséhez három fontos dolgot kell tudni:


Hogy mennyi háj van rajtad, az 80 százalékban azon múlik, mit és mennyit eszel, és csak 20 százalékban azon, hogy mennyit mozogsz, illetve hogy mennyit pihensz.
Csökkentened kell a szervezeted kortizol-szintjét. A kortizol egy fontos hormon, ami a modern életvitel következtében (sok stressz, kevés mozgás, kevés pihenés) megsokasodik a szervezetben, és visszatartja a zsírpárnákat. Kevesebb cukor fogyasztásával, több alvással, több edzéssel és több egészséges zsír fogyasztásával normalizálható a kortizol-szint.
Ha jól csinálod, szinte minden gyakorlat, amit testedzés közben végzel, erősíti a hasfalat, hiszen a legtöbb gyakorlatnál fontos, hogy tested középső része (has, csípő, derék) stabilan, feszesen álljon. Ezért például fekvőtámasz végzésével is fejlődik a hasizom.

Az első kettő összefügg, ugyanis a megfelelő táplálkozás segíthet megfelelő szintre hozni a kortizol-szintet. Ehhez kapcsolódik az a bizonyos 6 trükk, ami segíthet a pocak eltüntetésében:

A cukormennyiség csökkentése vagy kizárása a táplálkozásból.
Sok alvás.
A légzés lassítása.
Gyors, intenzív szakaszok beiktatása az edzésbe (HIIT-edzés)
Sok C-vitamin.
Egészséges zsírok (pl. Omega 3) fogyasztása.

Cukorfalat

A készételek és italok többségében fruktóz is található, ezért az egészségtelen cukrok fogyasztását lehetetlen teljesen kizárni a táplálkozásunkból, hacsak nem költözünk ki a civilizációból, és fogyasztunk gyökereket meg sáskákat.

Viszont csökkenthetjük a bevitt cukormennyiséget, ha piacról vásárolunk, otthon készítjük el az ételeket, elkerüljük a gyorséttermeket, búcsút mondunk az üdítőitaloknak, és amennyire lehet, az alkoholnak is. Azt mondják, az is segít, ha a napi táplálékmennyiség egyharmadát nyersen fogyasztjuk friss zöldségek, gyümölcsök, saláták formájában. (Figyelem, a gyümölcsök is sok cukrot tartalmaznak!)

Szunya

Ha sokat alszunk, a hasunk is laposodik. Paradoxonnak tűnik, mégis így van. Kutatások bizonyították, hogy akik több, mint 7 órát alszanak, többet és gyorsabban fogynak, mint akik 6 óránál kevesebbet pihennek.

Javul a metabolizmus, optimalizálódik a szervezet biológiai órájának működése, és sok más pozitív hatása is van.

Levegőt!

Az oxycize nevű edzés lényege, hogy napi 15 percet fordítunk arra, hogy mélyeket lélegezzünk, és ezáltal fogyunk. Kifejlesztője, Jill Johnson szerint ugyanaz a folyamat zajlik itt is, mint az aerob edzéseknél, vagyis fokozott oxigénbevitel, ami segít a zsírégetésben.

A legtöbb ember tüdeje kapacitásának mindössze egyötödét használja ki az átlagos légzés során. Ha viszont lefekszünk, és 15 percen át nem teszünk egyebet, mint megtöltjük a tüdőnket levegővel, majd lassan kilélegzünk, azzal olyan biokémiai folyamatokat indítunk el, mintha negyed órát bicikliznénk.

A szakértők egy része érthető módon szkeptikus az oxycize-zal kapcsolatban, de elalvás előtt megéri végigcsinálni. Mit veszíthetünk?

HIIT

Ez a kardió (a szív teljesítményét növelő) edzés egyik típusa. A mozaikszó azt takarja, hogy High Intensity Interval Training, aminek a jelentését nem kell feltétlenül ismerni, elég annyi, hogy intenzív és kevésbé intenzív szakaszokat váltogatunk kardió edzés közben.

Előnye, hogy míg a hagyományos kardió edzés felgyorsítja a metabolizmust, ami aztán edzés után visszaáll a normál értékekre, addig a HIIT edzés után még sokáig fokozott állapotban marad az anyagcsere.

Vegyük például a futást. Ha 1 percig normál sebességen szaladunk, utána 30 másodpercig – 1 percig rohanunk, mint akit gyilkos szörnyek kergetnek, majd visszaállunk normál sebességre, és ezt párszor megismételjük, akkor ezzel annyira összezavarjuk a szervezetet, hogy edzés után még órákig nem tud magához térni, ezért több kalóriát fog égetni, mint normál kardióval.

Magas Cé

A C-vitamin mindenütt kapható, olcsó, pozitív hatásai megkérdőjelezhetetlenek, de azt kevesen tudják, hogy a fogyásban is segít.

A C-vitamin hiánya gátolja a szervezetben az L-karnitin szintézist (egy fontos aminosav, ami abban segít, hogy a zsírok elégetéséből nyerjünk energiát), ha viszont elegendő van belőle, az gyorsítja. Nagyon ritkán van elegendő C-vitamin a szervezetünkben, ezért nem árt, ha naponta szedjük (minimum 500 mg-os kiszerelésben, de inkább 1000 mg-osban).

Halolaj

A halhúsban található egészséges zsírsavak (Omega 3) stimulálják a zsírégetésben résztvevő enzimeket, ezenkívül javítják a memóriát, a koncentrálóképességet, szabályozzák a vércukorszintet, csökkentik a stroke és az Alzheimer kialakulásának kockázatát, ráadásul a külföldiek szerint a halolaj az egyik legszebb magyar szó.

Kimutatták, hogy napi 6 g halolaj jelentősen gyorsítja a fogyást, segít kezelni a túlsúly és a magas koleszterinszint okozta tüneteket. Nem véletlen, hogy a sportolók naponta szedik, akár túlzott mennyiségben is, mert azt tartják, hogy Omega 3-ból sosem elég.

Nincsenek megjegyzések