Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

4 jel, hogy szükséged van személyi edzőre

Éppen a napokban gondolkoztam, hogy lassan ideje lenne egy személyi edző segítségét kérnem. Rövidesen két éve, hogy teremben edzek, és úgy gondolom, az alapokat jól elsajátítottam, de talán egy edző nagyobb löketet tudna adni a fejlődésemnek - írja a bien.hu

De mikor lehet még szükség arra, hogy személyi edző segítségét kérd?

Most kezdesz edzeni

Amikor egy új mozgásformának vágsz neki, teljesen normális, hogy nincs háttérismereted, megfelelő tudásod. Ahogy bármilyen más sportág, úgy a testépítés is egy külön irány. Ugyan akadnak mindenki számára könnyen kivitelezhető és egyértelmű gyakorlatok, a komolyabb, látványosabb fejlődéshez nem elég, ha online videók alapján tájékozódsz. Minden edzés többet ér a semminél, de rengeteg időt elpazarolhatsz, ha az első hónapokban sajnálod a pénzt arra, hogy megfelelően megalapozd a tudásodat. Ha nem akarod, nem kell állandóan személyi edzővel edzened, de érdemes szakértő segítségét kérned, akár az edzések felépítéséről, akár az étrended megírásáról van szó. Az első időszakban komoly tudásra tehetsz szert, amit természetesen később is hasznosíthatsz. De ehhez az kell, hogy magabiztosan mozogj a teremben, megismerd a gépeket, tudd, mire kell odafigyelned, mikor kell változtatnod, és így tovább. Nem érdemes kockáztatnod az egészségedet, vagy éppen azt, hogy lesérülsz!

Úgy érzed, nem fejlődsz

Ha már nem vagy kezdő, akkor könnyen felbátorodhatsz, és úgy érezheted, már mindent tudsz a testépítésről, de ez valószínűleg nincs így. A fejlődést persze egyedül is elérheted, főleg akkor, ha a korábbiakban egy alapos és gondos személyi edzővel dolgoztál együtt. Természetes dolog, hogy egy idő után lelassul a fejlődés, kevésbé látványos a változás, ám más a helyzet akkor, amikor lassú, és más, amikor teljesen megáll az átalakulás. Utóbbi esetén elérkezett az ideje annak, hogy változtass. De vajon mit kell újragondolnod? A táplálkozásodat? A súlyokat? A gyakorlatokat? Ahhoz, hogy az égető kérdésekre választ kapj, valószínűleg le kell ülnöd egy személyi edzővel átbeszélni az elért eredményeidet, a jelenlegi étrendedet és edzéstervedet, valamint a céljaidat. Ha megosztod vele a tudnivalókat, akkor ő látni fogja a hibákat, a hiányosságokat. Segíteni tud, hogy kihozhasd magadból a legtöbbet és újra a fejlődés útjára lépj.

Egyedül nem vagy elég hatékony

Bizonyos szint után óhatatlan, hogy személyi edző segítségét kérd. Ezt a szint általában akkor lép elő, ha valamilyen versenyre készülsz, vagy egyéni rekordot szeretnél megdönteni. Ha például úgy érzed, egyedül nem vagy elég hatékony, esetleg nem tudsz biztonságosan edzeni. Különösen akkor fontos, hogy személyi edző segítségét kérd, ha nagy súlyokkal dolgozol – néhány gyakorlatot egyszerűen nem lehet teljesen biztonságosan végezni akkor, ha magad vagy. Persze, a legtöbb gépet teljesen testre lehet szabni, ki lehet biztosítani, de nem csak a súlyok leesése okozhat sérülést. Az is ilyen veszélyes, ha nem ismered ki a saját testedet és nem tudod, hol a határ. Egy jó személyi edző pontosan tisztában van a terhelhetőségeddel és azzal a mértékkel, ami még nem jelent komoly kockázatot, viszont fejlődést igen. A kontroll, a bátorító jelenlét sokszor ugyancsak fontos – ehhez mind-mind szükséges a személyi edző.

Motivációra van szükséged

Egy jó személyi edző nem csak a szakértelmével segít, hanem azzal is, hogy motivál, fenntartja az érdeklődésedet. Persze, sokszor már eleve motiváló a fejlődés, akár testi, akár eredménybeli előrelépésről beszélünk. Ugyanakkor sokan vannak olyanok, akik nem kifejezetten motiváltak még akkor sem, ha látják a változást. Ha téged is noszogatni kell, hogy eljárj edzésre, akkor az edzőtárs mellett érdemes megfontolnod a személyi edzések lehetőségét is. Amikor valamiért külön fizetsz, illetve valakinek igénybe veszed az idejét, az egészen másfajta motivációval tud bírni, mint amikor csak saját magadnak kell megfelelned.

Nincsenek megjegyzések