Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

A bélrendszer egészségének fenntartása három egyszerű lépéssel


Az általános egészségi állapotunkat alapjaiban határozza meg, hogy pontosan milyen is a bélrendszerünk egészsége.  Ha minden rendben van odabent, akkor sokkal könnyebb lesz a fogyás, több lesz az energiánk és fokozódik az immunitásunk is.


Hogyan és mit tehetünk annak érdekében, hogy egészséges legyen a bélrendszerünk? Beleink mikrobiomja több millió baktériumot tartalmaz. Ezek a mikroorganizmusok nagyon fontosak az egészség szempontjából, hiszen támogatják az emésztést, az anyagcserét, az immunfunkciókat és még az agy megfelelő működését is.

A probiotikumok olyan jótékony bélbaktériumok, amelyek az emésztőrendszerben élnek. Amikor a bélflóra egyensúlya felborul, azaz több a rossz, mint a jó baktériumok száma, akkor nagyon sok kellemetlen tünettel kell számolnunk, beleértve a puffadást vagy akár a székrekedést.

A mikrobiom állapotát számos tényező befolyásolhatja, például a genetika, a stressz, a betegség, az étrend és az életmód is. Sok olyan dolgot tehetünk azonban, amellyel javíthatjuk a bélrendszerünk állapotát. Többek között azzal, ha növeljük a prebiotikus táplálékok, az úgynevezett prebiotikumok fogyasztását. Ilyen például a barna rizs, a sárgarépa, a fokhagyma, a pitypang, a vöröshagyma, a csicsóka. A mikrobiom egészségét úgy is fenntarthatjuk, ha változatosan táplálkozunk.

A vízfogyasztás is nagyon fontos az emésztőrendszerünk szempontjából. A víz javítja az emésztést, segít a vitaminok és az ásványi anyagok felszívódásában és a hasznosulásukban. Elősegíti a jó és a rossz baktériumok egyensúlyát is, illetve pozitívan hat a bél nyálkahártyájára.

Hasznos, ha meleg citromos vízzel indítjuk a napot, hiszen a víz hidratálja a szervezetet, míg a citrom segít a test méregtelenítésében. Amennyiben unjuk a vizet önmagában fogyasztani, akkor aprítsunk bele zöldségeket, gyümölcsöket, gyógynövényeket, akár mentát vagy citromfüvet.

A testmozgás hiánya szintén összefüggésbe hozható a nem megfelelő mikrobiommal, a kényes egyensúly felborulásával. Minél többet és minél intenzívebben mozgunk, annál jobb lesz a bélflóránk egészsége. A hét öt napján, napi legalább 30 percet mozogjunk. Ezzel nemcsak a bélrendszerünk, hanem a szívünk és az érrendszerünk egészségét is támogatjuk.

Nincsenek megjegyzések